România, printre “campionii” mașinilor vechi în Europa. Date Eurostat: Luxemburgul avea la final de 2020 cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme/ La cele vechi, de peste 10-20 de ani, țara noastră e pe locul 2 după Lituania

rabla, masini, masini vechi, cimitir masini Sursa foto: Unspash/Sergio Souza

La sfârșitul anului 2020, cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme dintre statele membre ale UE era înregistrată în Luxemburg, iar cea mai mare pondere a autoturismelor cu o vechime mai mare de 10 ani a fost înregistrată în Lituania și România (două categorii de vârstă, combinate), arată datele publicate azi de Eurostat.

La sfârșitul anului 2020, cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme (2 ani și mai puțin) dintre statele membre ale UE era înregistrată în Luxemburg (22% din totalul autoturismelor din Luxemburg). Luxemburgul a fost urmat de Franța, Austria, Irlanda, Belgia și Suedia (toate între 16% și 17%).

Între timp, cele mai mari ponderi de autoturisme cu vârsta cuprinsă între 2 și 5 ani au fost înregistrate în Luxemburg și Irlanda (ambele 28%) și în Belgia (24%).
Pe de altă parte, cele mai mari ponderi ale celor mai vechi autoturisme (20 de ani sau mai mult) au fost înregistrate în Polonia (40%), Estonia (33%) și Finlanda (28%).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Atunci când se combină cele mai vechi două clase de vârstă, cea mai mare pondere a autoturismelor cu o vechime mai mare de 10 ani a fost înregistrată în Lituania (81%), urmată de România (80%) și Polonia (78%). Acest lucru este în contrast puternic cu Luxemburg (24%), Irlanda (29%) și Belgia (32%), unde aceste procente reprezintă mai puțin de o treime din parcul auto.

 

 

Datele pentru Bulgaria, Grecia și Slovacia nu sunt disponibile. În cazul a patru țări – Luxemburg, Irlanda, Cehia și Italia – categoria “între 10 și 20 de ani” include și categoria “peste 20 de ani”.

Eurostat amintește că, în ultimii ani, diferite țări au oferit programe de sprijin pentru achiziționarea de mașini noi cu emisii reduse, în paralel cu casarea mașinilor vechi ale proprietarilor. Obiectivul general al acestor programe a fost reînnoirea parcului de autoturisme cu mașini cu emisii mai reduse, stimulând în același timp economia. Cu toate acestea, reînnoirea parcului auto a fost împiedicată de restricțiile legate de pandemia COVID-19 și de întreruperile lanțului de aprovizionare.

România, destinație de mașini second hand: Ponderea înmatriculărilor de autoturisme second hand importate în totalul de înmatriculări noi a fost de 74,2% în trimestrul II

Cele mai recente date din acest an ale Institutului Național de Statistică arată că România e o piață bună pentru mașini second hand. Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 7,6% în trimestrul II 2022 faţă de trimestrul II 2021, arată datele INS. În același trimestru al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 11,9% comparativ cu trimestrul II din anul 2021. În trimestrul II 2022, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 74,2%, în scădere cu 4,3 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2021.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Masinile vechi sunt mai bune decat cele noi.
    Masinile electrice noi polueaza de cateva ori mai mult decat cele clasice.
    Masinile vechi rezista mai mult, se repara mai rar, iar materialele care compun aceste piese sunt folosite mai rar si ele. Invers, la cele noi.
    Informati va sa aflati cate materii prime intra la fabricarea bateriilor ptr cele electrice si cat polueaza ele fata de combustia clasica (motorina, benzina, GPL).
    La o masina veche nu i poti controla sistemul electronic. Nici de la distanta nici prin soft de service. Si nu le convine, ca nu si pot finaliza planul lor satanic de control total al populatiei. D asta au tot bagat “rabla” an de an.
    Credeti voi ca le arde mafiotilor din Occident de aerul le care l respira romanii ? S au pompat multi bani in “rabla” ptr auto. La fel si ptr electrocasnice si altele…ca au ca scop controlul de la distanta.
    Fiti destepti si pastrati va tancurile pe 4 roti ! Cand se produceau masini, satanele care conduceau lumea stiau deja ce e azi si ce va fi peste 10-20ani. Acum se produc gunoaie ambalate frumos.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.