Ultimele două mărci ale grupului de lux Kering care mai foloseau blană de animale, Saint Laurent și Brioni, vor renunța la acest lucru începînd cu colecțiile de toamnă 2022, a anunțat vineri grupul, o etapă care a fost deja depășită de mărci precum Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta sau Alexander McQueen, scrie Le Figaro.
Gucci a anunțat încă din octombrie 2017 că renunță la utilizarea blănii începând cu colecția din 2018. De mai mulți ani, numeroase mărci de lux printre care giganți precum Chanel au renunțat la blană.
Marie-Claire Daveu, directoarea de dezvoltare durabilă la Kering, a declarat: „Noi considerăm că uciderea animalelor care nu vor fi mâncate strict pentru a le utiliza blana nu corespunde luxului modern, care trebuie să fie etic, în acord cu epoca și cu chestiunile societății”.
În fața presiunilor asociațiilor de protecție a animalelor, marile case de modă dar și industria prêt-à-porter (Burberry, DKNY) au renunțat în ultimii ani la utilizarea blănurilor de animale. Lanțul american de supermarketuri Macy’s a încetat să mai vândă astfel de produse la începutul lui 2021 iar marca Canada Goose, cunoscută pentru hainele sale cu pene de gâscă și gluga împodobită cu blană de coiot, va înceta producția de acest tip până la finalul anului.