Lucrările pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea din sectorul 6 al Capitalei vor fi reluate peste câteva zile, după un an de la suspendarea şantierului. Primarul General, Nicuşor Dan a anunţat astăzi, în şedinţa de Consiliu General, că întârzierea mare a obiectivului de infrastructură rutieră a fost cauzată de reorganizările Companiilor Municipale şi de lipsa banilor pentru a continua o lucrare blocată la mai puţin de 10%.
Este vorba despre primul tronson, strada Braşov – Râul Doamnei, aproximativ 700 de metri dintr-un total de 6 kilometri cât are bulevardul Prelungirea Ghencea până la intersecţia cu centura Capitalei, la Domneşti.
„Am avut o mică dificultate, cu închiderea Companiei Dezvoltare Durabilă care avea dirigenţia de şantier, am trecut peste ea. Între timp am atribuit consultanţa către Compania Energetica. Există banii, este doar o chestiune de zile, de dislocare de personal de la Trustul de Clădiri Metropolitane pentru şantier şi în plus s-a aprobat şi acel împrumut de 35 de milioane. Lucrările vor începe în forţă imediat ce ei îşi vor muta oamenii acolo”, a explicat, Primarul General, Nicuşor Dan.
După mulţi ani de proteste ale locuitorilor din zonă, exasperaţi de traficul infernal, noroaie, transport în comun deficitar şi lipsa trotuarelor sau a benzilor pentru biciclete, fostul Primar General Gabriela Firea a deschis şantierul pentru modernizarea arterei dintre Ghencea şi Domneşti acum doi ani, în septembrie 2019, lucrările cu o durată de doi ani fiind estimate la peste 100 de milioane de euro. Însă, în toamna anului trecut, nu a mai plătit constructorii – Trustul de Clădiri Metropolitane, iar lucrările pe primul tronson (str. Braşov- Râul Doamnei) au rămas la aproximativ 40%.
Cum a dispărut linia de tramvai de pe Prelungirea Ghencea
Şantierul Pasajului de la Domneşti, pe Centura Capitalei (pe care îl construieşte Compania de Drumuri) a întârziat aproape un an, după ce Gabriela Firea a insistat şi a obţinut modificarea proiectului tehnic astfel încât tramvaiul prevăzut să circule pe Prelungirea Ghencea să întoarcă fix sub sensul giratoriu suspendat. Modificarea a însemnat noi clauze la contract şi mai ales exproprieri suplimentare.
Însă, din lipsa fondurilor, actuala administraţie renunţă la montarea liniei de tramvai pe Prelungirea Ghencea. Este una dintre cele mai aglomerate artere din Bucureşti, locul unde, în vara anului trecut, în campania pentru alegerile locale, Aurelian Bădulescu l-a împiedicat pe Nicuşor Dan să susţină o conferinţă de presă.