Aproape două treimi dintre angajaţii din România (63%) lucrează, deja, exclusiv de la birou, în timp ce 13% optează pentru un program de 3-4 zile pe săptămână, iar 10% continuă să lucreze exclusiv remote, arată rezultatele unui sondaj citat de Agerpres.
Top-managerii, angajaţii din echipele administrative (HR, financiar-contabilitate) şi middle managerii sunt categoriile profesionale cu cea mai mare prezenţă la birou. În acelaşi timp, angajaţii din roluri executive rămân mai flexibili datorită specificului activităţilor lor individuale, iar echipele de vânzări petrec mult timp pe teren.
Din totalul celor care au optat pentru revenirea la birou, Generaţia X înregistrează cea mai mare pondere (74,8%), urmată de Mileniali (54,1%) şi Generaţia Z (53,8%), potrivit cercetării realizate de Genesis Property.
Pe de altă parte, pentru angajaţii care lucrează în sistem hibrid, revenirea full-time la birou depinde adesea de stimulente şi beneficii suplimentare oferite de către angajator pentru a creşte atractivitatea lucrului la sediul companiei. Printre acestea, 37,2% dintre respondenţi au indicat masa de prânz asigurată, 34,5% subvenţionarea transportului şi 26,9% mai multe zile de concediu.
“Generaţia X pare mai puţin influenţată de beneficiile financiare şi mai motivată de dorinţa de implicare în viaţa companiei. În schimb, angajaţii mai tineri, precum cei din Generaţia Z, ar prefera o creştere salarială semnificativă pentru a lucra full-time de la birou, dat fiind că mulţi se află la început de carieră, cu venituri mai mici comparativ cu generaţiile mai experimentate”, notează realizatorii sondajului.
În acelaşi context, angajatorii susţin că ar oferi o creştere salarială de 20% celor care lucrează exclusiv de la birou, iar 75,2% dintre angajaţii Generaţiei X ar opta pentru acest model, un procent similar cu cel al celor care deja au revenit la birou. În cazul Generaţiei Z, o pondere de 61,5% dintre cei chestionaţi ar alege să lucreze full-time la birou în aceste condiţii, comparativ cu 53% care lucrează deja exclusiv de la birou.
Sondajul a fost realizat de Genesis Property, în perioada iulie – august 2024, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.168 utilizatori de Internet din România.
Genesis Property are o experienţă de peste 20 de ani în industria imobiliară românească şi este, în prezent, unul dintre cei mai importanţi proprietari, dezvoltatori şi operatori de clădiri de birouri clasa A.
Compania a dezvoltat proiectul Yunity Park, un campus care include: un amfiteatru în aer liber cu 1.500 de locuri, doi kilometri de alei pietonale, oglinzi de apă în cascadă, o pădure urbană şi spaţii creative de întâlnire. A doua fază a proiectului, finalizată anul trecut, a beneficiat de o investiţie de peste 20 de milioane de euro.