Pasagerii vor putea circula cu trenul de la București la Kiev, după mai bine de cinci ani, spune secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, care anunță că s-a semnat protocolul de circulație al trenurilor de călători pe ruta Kiev – București.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De dată aceasta, trenul nu va folosi relația Vicșani – Vadu Siret spre Kiev, ci vagoanele ucrainene se vor atașa la trenul Prietenia via Chișinău.

“Așa cum am stabilit la întâlnirea bilaterală română – ucraineană de la începutul lunii care a avut loc la Darabani, județul Botoșani, reluarea rapidă a curselor regulate de călători pe calea ferată, se va putea face chiar din luna septembrie“, a anunțat Scrioșteanu.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În data de 19/20 august (tur), și 20/21 august (retur) , în baza dispozițiilor comune ale celor trei administrații (UZ – Căile Ferate Ucrainene, CFM – Căile Ferate Moldovenești, CFR Călători), a fost organizată circulația de probă a unui grup de vagoane aparținând UZ, în compunerea trenurilor 99/401 – 402/100, pe relația Kiev – Ungheni – București Nord și retur.

Transportul s-a desfășurat cu participarea delegațiilor UZ și CFM, iar monitorizarea realizată de cele trei administrații a confirmat că nu au fost înregistrate probleme de ordin tehnic.

Ca urmare, proiectul va fi implementat începând cu luna septembrie 2025.

Trenul a plecat din Kiev în jurul orei 7 dimineață și a ajuns a două zi dimineață la București.

Oficialul a precizat că firmele de transport călători pe calea ferată din România, Moldova și Ucraina se vor coordona astfel încât cele 4 vagoane care vor veni de la Kiev să nu facă mai mult de 24 de ore pe drum.

“Împreună cu delegația ucraineană, am discutat și propunerea privind reluarea traficului feroviar de călători între Ucraina și România cu trenuri la legătură în frontiera feroviară Vadu Siretului (coborâre/ urcarea călătorilor). Cât și posibilitatea realizării unei prelungirea traseului de la București spre Varna. Discuțiile pe aceste subiecte au rămas deschise, urmând că parametrii tehnici și comerciali să fie stabiliți de comun acord între administrațiile implicate”, a spus Scrioșteanu.