Guvernul le va trimite românilor scrisori de informare cu privire la “beneficiile” noilor facilități fiscale prevăzute prin aministia din septembrie, care îi vizează pe contribuabilii persoane fizice și firme care își plătesc datoriile la stat.
Amintim că la începutul lunii guvernul a adoptat un proiect de ordonanță de urgență care aduce o amnistie pentru datorii în mediul privat și o serie de măsuri de austeritate la stat. Prin măsurile de amnistie, Guvernul vrea să șteargă 50% din datoria principală și dobânzile și penalitățile pentru persoanele fizice care au datorii sub 5.000 lei și aleg să le plătească, despre care Economedia relata AICI. Iar pentru persoanele care au datorii mai mari de 5.000 lei, Guvernul va șterge 25% din principal și accesoriile, pentru cei care aleg să le plătească.
Acum, Guvernul României a publicat proiectul de ordonanță de urgență privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creantelor bugetare și a deficitului bugetar.
“Pentru a facilita accesarea unor astfel de măsuri fiscale care conduc la conformarea voluntară a contribuabililor pentru achitarea obligațiilor bugetare restante, se impune distribuirea unor scrisori de informare cu privire la beneficiile acestor facilități fiscale”, se arată în proiect.
OUG reglementează măsurile specifice întreprinse de către Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru încasarea obligațiilor bugetare care fac obiectul anulării potrivit legii, precum și pentru informarea contribuabililor cu privire la accesarea “facilităților fiscale reprezentând anularea unor obligații bugetare”.
Poșta Română primește, pe bază de convenție încheiată cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, prestarea serviciilor de tipărire si comunicare cu confirmare de primire către contribuabili, a documentelor necesare accesării facilităților fiscale.
“Este necesară organizarea unei campanii de comunicare prin poștă pentru a crește numărul contribuabililor care sunt informați cu privire la beneficiile și termenele în care trebuie să se încadreze pentru accesarea facilitățiilor fiscale”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de OUG. Aceasta mai menționează că în categoria potențialilor beneficiari se regăsesc și persoane fizice pentru care utilizarea internetului nu este o obișnuință sau se află în arii unde nu exista conexiune la internet, “astfel că se impune comunicarea prin intermediul mesageriei poștale pentru a avea certitudinea transmiterii și recepționării informațiilor”.