Sectorul auto electric din China își extinde prezența pe piețele străine

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Sectorul auto electric chinez a început să exploreze piețele externe pentru mai multe fonduri, cu acțiunile producătorului de vehicule electrice Zeekr crescând cu 34% vineri, în cea mai mare ofertă publică inițială (IPO) din SUA de către o companie chineză din 2021, scrie Financial Times.

Ca semn al îmbunătățirii sentimentului investitorilor față de acțiunile legate de China, brandul premium de mașini cu sediu în Hangzhou, creat din grupul privat Geely din China, a strâns 441 de milioane de dolari în New York din vânzarea a 21 de milioane de acțiuni americane. Acestea au fost vândute la limita superioară a intervalului său de 18 până la 21 de dolari și s-au închis la 28,26 de dolari. Zeekr a debutat în fața noilor bariere comerciale care urmează să fie impuse de SUA și Europa pe tehnologia curată fabricată în China.

Administrația Biden se așteaptă să crească tarifele la importurile de vehicule electrice chinezești de la 25% la 100% marți. Comisia Europeană investighează importurile de mașini electrice din China. Apetitul investitorilor pentru companiile chinezești din domeniul tehnologiei curate va fi testat din nou în curând. Horizon Robotics, un grup de design de cipuri pentru conducere autonomă cu sediul în Beijing, care a format un parteneriat cu Volkswagen în 2022, și rivalul său Black Sesame Technologies au depus ambele prospecte la bursa din Hong Kong la începutul acestui an. CATL, cel mai mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, își continuă încet vânzarea de acțiuni la Hong Kong, cu scopul declarat de a aduce clienții săi ca acționari.

Perspectiva producătorilor auto chinezi în Europa și SUA este extrem de nesigură. Oficialii de la Washington și Bruxelles sunt blocați între nevoia de mai multă tehnologie chineză pentru a-și atinge obiectivele de combatere a schimbărilor climatice și dorința de a o bloca pe motive de securitate națională și economică. În China, industria auto electrică este extrem de competitivă și continuă să înregistreze o creștere robustă, cu vânzări în creștere cu peste 30% în primele patru luni ale anului. În prima jumătate a lunii aprilie, vânzările de vehicule electrice pure și hibrizi plug-in au depășit jumătate din vânzările de mașini noi în China pentru prima dată, evidențiind declinul industriei care produce mașini cu motoare cu ardere internă. Listarea Zeekr și avântul viitoarelor IPO-uri chinezești în domeniul vehiculelor electrice marchează și o schimbare față de o perioadă de tensiuni între SUA și China și reguli stricte pentru listarea transfrontalieră care au blocat practic conducta de IPO-uri chinezești. Analizatorii spun că condițiile de pe piață s-au îmbunătățit pentru acțiunile chinezești offshore în acest an. Indicele de referință Hang Seng al Hong Kongului a înregistrat o creștere de 24% de la un minim în ianuarie, în timp ce Indicele Chinezesc Golden Dragon al Nasdaq, care urmărește 69 de companii chinezești listate în SUA, inclusiv start-up-urile de vehicule electrice Xpeng, Li Auto și Nio, a crescut cu peste 20% față de minimul din ianuarie. Cele trei start-up-uri de vehicule electrice au avut soarte diferită de la listare – Li Auto și-a văzut acțiunile crescând cu 66%, în timp ce Xpeng și Nio sunt tranzacționate sub prețurile lor de la IPO.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: