Grupul american de securittae informatică NortonLifeLock a anunțat miercuri că a ajuns la un acord pentru cumpărarea concurentului său ceh Avast pentru peste 8 miliarde de dolari, în vederea creării unui gigant pe piața antivirușilor destinați marelui public, scrie publicația boursorama.com, care citează agenția AFP.
Noua entitate va însuma peste 500 de milioane de utilizatori în întreaga lume. Cele două grupuri au ajuns la un acord privind fuziunea după ce au anunțat că se află în stadiul unor discuții avansate în iulie.
Fuziunea va angaja sinergii în ceea ce privește costurile de 280 de milioane de dolari pe an. Acționarii Avast vor deține între 14% și 26% din nou entitate.
“Această tranzacție este un enorm pas înainte în securitatea informatică pentru consumatori”, a declarat Vincent Pilette, director general al Norton.
Grupul său afirma în iulie că cele două companii au aceeași viziune asupra pieței și sunt foarte complementare, în special în plan geografic.
Ondrej Vlcek, director general al Avast, afirmă că fuziunea va permite celor două grupuri să evolueze “în momentul în care amenințările de piratări informatice în lume sporesc, iar utilizarea produselor de securitate informatică rămâne redusă”.
Noul grup va avea sediile centrale în Praga, Cehia, și în Tempe, Arizona, urmând să fie cotat pe Nasdaq.
Cifra de afaceri anuală va fi de circa 3,5 miliarde de dolari, pentru un profit operațional curent de 1,8 miliarde dolari, cu aproape 4.000 de angajați.
Creat în 1988, Avast este unul dintre cele mai importante grupuri din lume în materie de softuri de securitate. Ca și Avast, NortonLifeLock (ex-Symantec) s-a recentrat pe produse de securitate destinate marelui public, după ce a vândut în 2018 divizia de securitate pentru companii către Broadcom.