Grupul grec Aktor investește strategic în România, cu scopul de a deveni o forță lider în proiectele de infrastructură și concesiune ale țării în următorul deceniu, a declarat președintele și directorul general, Alexandros Exarchou, într-un interviu pentru publicația românească în limba engleză The Diplomat, scrie Business Daily,.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un anunț similar a fost făcut și în urmă cu două luni.

Exarchou a descris România ca fiind un „partener strategic” și nu doar o altă piață, subliniind că 20% din cifra de afaceri a grupului provine deja din România.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Angajamentul nostru este deja semnificativ. În 2024, cifra de afaceri din România a ajuns la 233 de milioane de euro, reprezentând aproape o cincime din activitatea noastră de construcții. Portofoliul nostru actual include unele dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din țară, în valoare de sute de milioane de euro. Intenționăm să aprofundăm această investiție prin participarea la licitații pentru proiecte rutiere și feroviare în valoare de 3,7 miliarde de euro, extinderea în concesionări PPP și explorarea oportunităților în domeniul energiilor regenerabile și al imobiliarelor. România va continua să fie o destinație prioritară pentru planul nostru de investiții la nivel de grup, în valoare de 2 miliarde de euro.”, a spus șeful Aktor.

„România nu este doar o altă piață pentru noi, ci un partener strategic în strategia noastră de creștere pe termen lung. În următorul deceniu, ne propunem să facem din AKTOR una dintre cele mai importante companii de infrastructură și concesiuni din țară, realizând proiecte complexe de drumuri, căi ferate și energie care vor modela viitorul”, a declarat Alexandros Exarchou.

Grupul AKTOR activează în România de 20 de ani, construind proiecte majore de drumuri, căi ferate și energie.

Unul dintre ele, livrat cu întârzieri de doi ani, a fost lotul 3 al A0 Sud (Bragadiru – Joița), deschis circulației luni, 30 iunie 2025.

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a avut nevoie de peste 5 ani pentru finalizarea lotului 3 al Autostrăzii A0 București Sud.

A fost un contract de proiectare și execuție semnat în 2019 cu o durată totală de 42 de luni (12 execuție și 30 pentru lucrări), un lot de 18 kilometri promis a fi inaugurat încă din 2023, dar pe care se circulă cu doi ani întârziere față de termenul contractual.

Deși constructorul a înregistrat o întârziere uriașă, penalizările contractuale pe care le-a aplicat CNAIR sunt de doar 5 milioane lei, în timp ce antreprenorul cere despăgubiri de 60 de milioane lei, potrivit Hotnews.ro.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat anterior pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că „o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.

Întrebat despre provocările cu care s-a confrunt în executarea lucrărilor de infrastructură la scară largă în România, șeful Aktor a răspuns:

Fiecare piață are propriile provocări, iar România nu face excepție. Complexitatea birocratică, presiunile inflaționiste și concurența pentru forța de muncă calificată au pus la încercare industria. Am răspuns prin investiții în sisteme avansate de management de proiect, îmbunătățirea previziunilor de costuri și timp și consolidarea echipelor noastre locale. Programele de formare, precum Aktor4TheFuture, ne ajută să formăm următoarea generație de ingineri și tehnicieni. Abordarea noastră este proactivă – nu așteptăm ca condițiile să se îmbunătățească, ci ne adaptăm și inovăm pentru a livra indiferent de circumstanțe.

– Există vreun proiect de infrastructură sau de dezvoltare în România care să fie de interes special pentru AKTOR?

Da, lucrările noastre în curs la calea ferată Brașov-Sighișoara, care implică cele mai lungi tuneluri feroviare din România, sunt atât provocatoare din punct de vedere tehnic, cât și importante la nivel național. De asemenea, ne pregătim să participăm la noi licitații pentru drumuri și căi ferate și vedem un potențial puternic în proiectele PPP din întreaga țară. Privind în viitor, suntem entuziasmați de oportunitățile legate de tranziția verde și digitală a UE, proiecte care vor necesita nu doar excelență în inginerie, ci și inovare și sustenabilitate. România este o țară cu viziune de viitor în acest domeniu.

Sursa: The Diplomat

Potrivit celor mai recente date, grecii de la Aktor au ajuns la un progres fizic de 53,85 pe subsecțiunea Apața – Cața, parte a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, pe care trenurile vor putea circula cu 160 de km/h.

Subsecțiunea 2 Apața-Cața face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Brașov – Sighișoara. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.