Directorul general al Dacia, Denis Le Vot, este surprins de faptul că un combustibil ieftin precum GPL nu este mai popular în Marea Britanie, deoarece cumpărătorii britanici sunt „meniți să fie super pragmatici”.
Le Vot a confirmat pentru publicația de specialitate Autocar că Dacia va continua să ofere opțiuni GPL în modelele sale – singurul producător auto care mai face acest lucru din fabrică – și a declarat că nu poate explica de ce combustibilul respectiv nu este la fel de popular în Marea Britanie ca pe alte piețe europene.
Rețeaua de pompe GPL din Marea Britanie este doar un sfert din ceea ce a fost la apogeul său, în anii 2000, dar totuși combustibilul este de obicei cu o treime mai ieftin pe litru decât benzina.
Până la sfârșitul lunii octombrie, Dacia a vândut în Marea Britanie puțin peste 1 000 de versiuni Bi-Fuel ale modelelor Sandero și Duster, dar vânzările sunt în scădere. Puțin sub 4000 de modele GPL au fost vândute în 2022 și aproximativ 2700 în 2023.
Le Vot a declarat că pe unele piețe, inclusiv în Italia, vânzările de GPL reprezentau aproximativ jumătate din mixul de modele. Polonia, România, Franța și Spania sunt alte piețe unde GPL este încă un jucător important.
În Franța, valoarea este „incredibilă”, a spus Le Vot, deoarece GPL este la aproximativ jumătate din costul pe litru de benzină.
Oferirea opțiunilor GPL în Regatul Unit nu aduce niciun cost suplimentar pentru Dacia, a spus Le Vot, deoarece „faptul că există o face disponibilă”.
Deși a declarat că ar putea retrage opțiunea Bi-Fuel de pe piața britanică, a spus că „ar fi o greșeală să facă acest lucru”.
În ceea ce privește piața britanică în general, Le Vot a declarat că „pragmatismul trebuie să prevaleze în cele din urmă” în lumina deciziei guvernului de a revizui decizia de a obliga producătorii de automobile să vândă un număr stabilit de mașini electrice proporțional cu vânzările lor totale sau să achite amenzi uriașe.
„În niciun caz nu contestăm destinația finală”, a spus el. „Destinația finală este zero emisii. Trebuie să continuăm să lucrăm, și o vom face, dar cred că, în același timp, trebuie să fim pragmatici.”
Le Vot a confirmat că o versiune electrică a Sandero este pe cale să fie lansată în 2027, ca parte a următoarei generații a acestei mașini, și că, în timp, vor urma versiunile electrice ale Jogger și Duster, ca parte a unei abordări progresive a lansării EV-urilor.
Spring, prima mașină electrică Dacia, este construită în China și este amenințată cu taxe vamale, ca parte a planurilor UE de a încetini fluxul de vehicule electrice low-cost provenind din China, dar pentru moment Le Vot a declarat că nu există planuri de mutare a producției.
Vorbind despre concurența producătorilor auto chinezi în general și despre capacitatea lor de a subcota potențial Dacia cu modele mai bine echipate, Le Vot a spus că Dacia „nu ignoră conținutul” mașinilor chinezești, dar nu va renunța la abordarea sa pentru a le contracara.
„Este important să înțelegem filosofia pieței și de ce are nevoie piața”, a spus el în legătură cu mașinile chinezești vândute în Europa.
„Deci, atunci când veniți cu mașini cu specificații exagerate, sunt mulți bani pe care îi puneți pe piață degeaba”, în sensul că toate aceste echipamente au un cost.
„Acest lucru poate deveni o problemă atunci când începeți să produceți mașinile la nivel local. Trebuie să profitați de poziția pieței. Este foarte greu să concurezi, dar trebuie doar să fii încăpățânat.”
Le Vot a declarat că Dacia va continua să fie capabilă să controleze costurile și să aibă prețuri scăzute prin construirea mașinilor în propriul său mod: stabilește un preț la început pentru vânzarea cu amănuntul, ia marjele de profit din acesta și apoi „împarte restul în bucăți și acordăm un buget fiecărei părți a mașinii”.
„Abia apoi începem interacțiunea între ingineria noastră, design și furnizori. Poate părea logic, dar nu este modul în care oamenii fac mașina de obicei. De obicei, oamenii proiectează mașina pe care și-o doresc. ‘Hai să o facem mare. Să o facem lată. Să o facem rotundă. Să o facem indiferent de dimensiunea roților și de puterea motorului’. Apoi vor proiecta piesele pe baza acestora și abia apoi vor începe să discute cu furnizorul și să încerce să obțină cel mai bun preț posibil pentru fiecare piesă. Prin urmare, costul vehiculului apare destul de târziu în proiect. Aceasta poate fi o surpriză bună sau rea, iar acest lucru ar influența poziționarea prețului mașinii sau profitabilitatea companiei.”