Echipa de Cercetare-Dezvoltare din România a grupului auto german ZF Friedrichshafen (ZF Group) mai crește cu 100 de angajați în acest an, spun reprezentanții companiei, în ciuda unor planuri de restructurări anunțate de companie la nivel global.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grupul ZF, care are aproximativ 165.000 de angajați la nivel global, a declarat în ianuarie că 12.000 de locuri de muncă ar putea fi pierdute în „cel mai rău scenariu”, conform Financial Times. Aceasta se întâmplă pe fondul tranziției costisitoare către viitorul mașinilor electrice.

Grupul auto german ZF Friedrichshafen (ZF Group) produce la Timișoara, pe lângă componente auto, și tehnologii pentru mașini electrice ale viitorului, prin intermediul subsidiarei de automatizări BeeSpeed.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Sever Scridon, managing Director BeeSpeed, estimează că, în ciuda planurilor anunțate de grup la nivel mondial, activitatea din România pe care o coordonează nu va fi afectată de vreun posibil plan de restructurare. Iar explicația ține tocmai de natura muncii de aici: ariile de dezvoltare și domeniile în care echipele locale sunt implicate fac parte din ariile de perspectivă.

„Pentru ZF în România, din perspectiva echipei R&D – acest an continuă ceea ce avem în plan, nu cred să fim afectati de vreun posibil plan de restructurare, deorece ariile de dezvoltare și domeniile în care echipele locale sunt implicate fac parte din ariile de perspectivă, care susțin dezvoltarea sustenabilă a grupului și asigură implicarea în domenii cheie. Nu sunt efecte negative nici în zona de inginerie și nici în cea de IT”, a declarat Sever Scridon, pentru Economedia.

În primăvară, compania a ajuns la 500 de angajati. „Planul pentru anul acesta, având în vedere că este un an de consolidare pentru locația R&D din România, este totuși de a crește amprenta aici, motiv pentru care prevăd pentru finalul anului să ajungem la circa 600 de angajați în echipa R&D”, a mai spus Scridon.

Cât despre perspectivele pentru industria automotive, acesta se așteaptă ca anul 2024 să fie „unul extrem de dinamic, cu multe provocări și rezultate pe măsura implicării în proiectele sustenabile”. „Dat fiind contextul actual, e normal să existe si probleme punctuale, dar la fel de bine apar oportunități si perspective noi. Din punctul nostru de vedere, suntem pregătiți pentru a fi parte a unei dezvoltări sustenabile și, bineînțeles, cu perspective pe măsură atât pentru echipa locală, cât și la nivel de grup”, menționează Scridon.

Declarațiile fac parte dintr-o analiză mai amplă cu privire la industria auto, pe care o puteți citi aici:

ANALIZĂ Economedia Giganții industriei auto restructurează și concediază la nivel global. Care sunt efectele pe piața din România, cine e afectat și cine scapă?