Sindicat: Lipsa cipurilor afectează producţia de vehicule din Italia a grupului Stellantis mai mult decât pandemia de Covid-19

Fiat Peugeot Sursa: Colaj G4Media.ro

Impactul deficitului de semiconductori asupra producţiei de automobile din Italia a grupului Stellantis va fi în acest an mai mare şi de durată mai lungă decât daunele provocate de pandemia de Covid-19 în 2020, afirmă sindicatul italian FIM-CISL, transmite agenția Reuters, citată de news.ro.

Lipsa de cipuri la nivel mondial îi obligă pe constructorii auto să încetinească producţia, fiind şi cazul Stellantis, care a oprit activităţile la mai multe uzine din Europa şi Statele Unite.

Producătorul auto anticipează că producţia sa din acest an va fi mai mică cu 1,4 milioane de vehicule.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

”Uraganul semiconductorilor provoacă opriri ale producţiei care au un impact mai mare decât carantina din 2020. Estimările arată că situaţia se va prelungi pe tot parcursul primei jumătaţi a anului 2022”, a afirmat şeful FIM-CISL, Ferdinando Uliano.

Potrivit FIM-CISL, Stellantis a produs 319.000 de maşini în Italia, în primele 9 luni ale acestui an, cu 11% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020, când operaţiunile au fost oprite mai multe săptămâni din cauza epidemiei de Covid-19.

Dar Uliano a spus că producţia anului 2021 abia dacă va ajunge la nivelul celor 461.000 de unităţi fabricate anul trecut în Italia.

”Este practic imposibil, situaţia cipurilor se agravează şi vom avea alte închideri mari”, a spus el, adăugând că o situaţie similară este aşteptată şi în cazul producţiei de vehicule van la fabrica Sevel din centrul Italiei.

Stellantis, format la începutul acestui an prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi grupul francez PSA, va avea deschisă fabrica Melfi, cea mai mare unitate a sa din Italia, echivalentul a numai şase zile, în luna octombrie.

Fabrica din Torino, Mirafiori, unde este produs automobilul electric 500, este printre puţinele fabrici unde nu au avut loc blocaje majore.

”Producţia de BEV 500 trebuie să continue pentru a îndeplini obiectivele privind reducerea emisiilor de carbon”, a spus Uliano.

Al patrulea mare producător auto din lume a mai decis să închidă o fabrică din Germania până la sfîrşitul anului.

“Principalul risc este ca Stellantis să decidă să amâne investiţiile planificate şi lansările de modele noi, în condiţiile în care criza cipurilor încetineşte vânzările”, a spus Uliano.

Constructorul auto va prezenta luna viitoare SUV-ul Grecale al Maserati, urmat de SUV-ul Alfa Romeo Tonale, începerea vânzărilor fiind planificată în iunie 2022.

Sindicatele italiene se vor întâlni cu conducerea Stellantis luni, la Ministerul italian al Industriei, pentru a discuta despre producţia şi locurile de muncă din Italia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: