Sindicatele de la Căile Ferate amenință din nou cu oprirea trenurilor după 20 iulie. Negocieri eșuate pentru CCM la CFR Infrastructură și mecanici de locomotivă fără majorare salarială la CFR Călători

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Sindicatele de la CFR Infrastructură amenință cu declanșarea conflictului de muncă după ce negocierile pentru un nou Contract Colectiv de Muncă (2023-2024) au eșuat, potrivit unui comunicat al Federației Mișcare Comercial Vagoane. Compania CFR Infrastructură are peste 20.000 angajați, iar CCM-ul a expirat pe 26 mai. De asemenea, nemulțumiri majore sunt și la CFR Călători unde mecanicii de locomotivă spun că nu se aplică Statutul Personalului Feroviar, iar mecanicii de locomotivă au rămas cu grila veche de salarizare de 4.500 lei brut, deși la CFR Marfă s-a aplicat Statutul și salariul brut a crescut la 5.500 lei. Practic, trenurile CFR Călători s-ar putea opri după 20 iulie pentru că mecanicii de locomotivă nu vor mai presta ore suplimentare, limita maximă admisă fiind de 120 de ore suplimentare/an. Companiile CFR Infrastructură și CFR Călători nu au nici în prezent Bugetele aprobate pentru 2023.

„SESIZARE PREMISE DECLANȘARE CONFLICT DE MUNCĂ. Urmare finalizării procesului de negociere colectivă la nivelul CNCF CFR SA fără realizarea acordului privind noul contract colectiv de muncă 2023-2024, a fost sesizată conducerea companiei referitor la existența premiselor declanșării conflictului colectiv de muncă, aceasta reprezentând prima etapă prevăzută de Legea nr. 367/2022 – Legea dialogului social”, a transmis Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane.

Conducerea CFR Călători a cerut ca până miercuri, 12 iulie să fie transmise listele cu mecanicii de locomotivă care refuză să facă ore suplimentare, potrivit publicației Club Feroviar.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Conducerea CFR Călători susține că Legea Statut se va aplica conform Legii nr 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar începând de la 1 iulie 2023, dar așa cum s-a subliniat, în realitate este fără efect salarial pentru mecanicii de drum de la CFR CĂLĂTORI deoarece prin aplicare prevede aceeași salarizare ca și înainte …După data de 1 iulie 2023, mecanicii de locomotivă de drum, revizorii de locomotivă și șefii de tură tracțiune vor protesta prin refuzul legal de a efectua ore suplimentare și vor aviza în scris conducătorii locurilor de muncă că atât în luna iulie 2023, cât și în continuare vor efectua doar norma lunară dacă nu li se va face creșterea salariului de bază de la data de 1 iulie 2023, la același nivel de salarizare ca cea de la aceleași funcții de mecanic locomotivă, revizor locomotivă și șef tură tracțiune de la CFR Marfă, la care se aplică aceeași Lege nr. 195 /2020 privind Statutul Personalului Feroviar”, a transmis la sfârșitul lunii iunie și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

„Statutul Feroviarului s-a votat în Parlament în 2019 și s-a tot prorogat. Odată cu Ordonanța Trenuleț dinainte de adoptarea Bugetului pe anul 2023, Legea Statutului nu a mai fost prorogată. Noi în acest moment ne aflăm în situația următoare: Statutul trebuie să intre în vigoare pentru că nu a mai fost prorogat, dar pe de altă parte, intrarea în vigoare va duce la creșterea cheltuielilor cu personalul pe această zonă și se intră într-un anumit conflict. Vom găsi o soluție în săptămânile viitoare. Cert este că e nevoie de salarii decente, au rămas mult în urmă față de alte zone, susțin să fie aduse la un nivel decent”, afirma Sorin Grindeanu, pe 4 mai.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: