Majoritatea românilor participanți la un studiu (79%) spun că intenționează să călătorească anul acesta, arată rezultatele unei analize realizate de platforma Teads, în perioada 13 decembrie 2022 – 12 ianuarie 2023. 86% dintre participanți nu optaseră pentru o destinație de călătorie la momentul realizării studiului, dar 63% au declarat că urmează să facă aranjamentele necesare în prima jumătate a anului. Majoritatea vor călători cu avionul – 34% au susținut că vor alege transportul cu avionul, dacă destinația este internațională.
Studiul, realizat prin intermediul propriei platforme (care conectează advertiserii și agențiile de publicitate cu publisheri), a analizat intenția și interesele românilor în materie de călătorii. 8 din 10 români au planuri de călătorie în 2023, iar un interes ridicat se observă în rândul generației Boomers (90%). În timp ce intenția de a călători este în general ridicată, cel mai scăzut interes a fost manifestat de Millenials (68%).
Transportul cu avionul rămâne opțiunea preferată în 2023, mai ales în cazul călătoriilor internaționale, pentru toate generațiile (aleasă de 34% dintre respondenți). În cazul destinațiilor interne, mașina este opțiunea numărul 1 (aleasă de 33% dintre aceștia).
Aproape jumătate dintre cei care intenționează să călătorească (48%) vor avea una sau două vacanțe anul acesta, iar 52% se așteaptă la cel puțin 3 călătorii anul acesta. Deși apetitul pentru călătorii este mare, 8 din 10 participanți la studiu nu aveau nicio rezervare la momentul studiului, iar 6 din 10 persoane au declarat că se vor ocupa de rezervări în primele șase luni ale anului, mai arată studiul.
Presa online este principala sursă de informare în ceea ce privește vacanțele pentru mai bine de jumătate dintre români (54%). Cele mai accesate sunt articolele dedicate călătoriilor (42% dintre respondenți), dar și articolele de tip știre reprezintă o sursă de informații importantă (25% dintre respondenți), susține analiza.
Călătoriile realizate în scop turistic primează în rândul românilor. Cei mai mulți (44%) călătoresc pentru a se relaxa, iar 19% călătoresc pentru a-și vizita familia și prietenii. Principalele criterii care influențează decizia de cumpărare sunt costul și destinațiile (pentru 7 din 10 români), iar 17% sunt atrași de rezervarea flexibilă.
Atenți la trendurile internaționale, jumătate dintre turiștii români ar lua anumite măsuri pentru a avea o vacanță mai eco. 21% ar alege destinații cunoscute drept sustenabile, iar 18% ar fi dispuși să aleagă locuri de cazare mai prietenoase cu mediul.
Metodologie: Teads a desfășurat un sondaj în 26 piețe, analizând intenția si interesele de călătorie. În România, studiul a avut loc în perioada 13 decembrie 2022-12 ianuarie 2023, iar la acesta au participat 498 de utilizatori.