Circa 37,6% dintre antreprenorii şi managerii care activează în industria HoReCa din România consideră că principala problemă cu care se vor confrunta în anul 2025 o va constitui lipsa personalului, în timp ce 27,6% dintre aceștia se tem de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, relatează Ziarul de Iași.
Conform datelor unui sondaj realizat de Hospitality Culture Institute, 22,7% dintre respondenţi cred că instabilitatea economică din România îşi va spune cuvântul în faţa afacerilor din acest domeniu, pe parcursul anului viitor.
De asemenea, 41,5% dintre respondenți consideră că anul 2025 va aduce cea mai mare creştere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual, pe când 29,3% dintre aceștia susțin că se va pune accentul și mai mult pe dezvoltarea zonei de „take-away” şi de livrări.
În acelaşi timp, segmentul de fine dining şi experienţe culinare va fi pe un trend ascendent.
Problemelele din industria HoReCa
Cea mai mare problemă a sectorului HoReCa va fi legată de lipsa personalului, consideră 37,6% dintre respondenți, 27,6% dintre aceștia vorbesc despre schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, iar 22,7% dintre antreprenorii şi managerii care activează în industrie cred că instabilitatea economică îşi va spune cuvântul.
Conform datelor sondajului, peste jumătate (51,4%) dintre manageri au declarat că din 2025, dar şi în anii care urmează, sustenabilitatea va schimba faţa industriei de ospitalitate şi va atrage după sine şi alte măsuri care pot menţine competitivitatea la un nivel ridicat. În acest sens, 55,8% din totalul celor chestionaţi menţionează inovaţiile în servicii şi meniu, 21,5% investiţiile în marketing şi publicitate şi 18,8% reducerea costurilor operaţionale.
La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul viitor vor rămâne relativ constante, în opinia a 33,1% dintre liderii industriei HoReCa, în timp ce 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câştigurilor. La polul opus, 23,8% dintre respondenţi anticipează o uşoară scădere a marjelor.
Sondajul a fost realizat în lunile octombrie şi noiembrie pe un eşantion de 200 de persoane, atât manageri, cât şi antreprenori din HoReCa, ale căror afaceri totalizează peste 25% din cifra de afaceri a sectorului.