Spotify estimează că va avea un profit peste așteptările Wall Street pentru al patrulea trimestru, deoarece se bazează pe un număr mai mare de utilizatori și pe majorările de prețuri în sezomnul de sărbători. Acțiunile companiei, care concurează cu ofertele de streaming muzical ale Apple și Amazon, au crescut cu 5,3% în tranzacțiile înainte de deschiderea pieței, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Spotify a crescut prețurile abonamentului premium individual și a redus cheltuielile de marketing și cele legate de personal pentru a crește profitabilitatea. Acesta este primul set de rezultate de când a anunțat în septembrie că fondatorul-CEO Daniel Ek va deveni președinte executiv în ianuarie, întrucât adoptă o structură nouă cu doi co-directori executivi.
Compania a lansat și funcții noi, precum o opțiune de streaming numită audio „fără pierderi” (lossless), având ca scop creșterea nivelului de implicare. Ascultătorii de audiobook-uri ai Spotify au crescut cu 36% și orele de consum cu 37% în ultimul an, conduse de publicul mai tânăr.
Luna trecută, compania a făcut echipă cu deținătorul ChatGPT, OpenAI, pentru a permite utilizatorilor să își conecteze contul Spotify în chatbot și să ceară recomandări de muzică sau podcasturi prin comenzi conversaționale, într-o încercare de a stimula creșterea și implicarea utilizatorilor.
Spotify estimează un profit operațional de 620 milioane de euro în al patrulea trimestru, peste estimarea medie a analiștilor de 618,6 milioane de euro, potrivit datelor compilate de LSEG. Compania a prognozat venituri pentru al patrulea trimestru de 4,5 miliarde de euro, comparativ cu estimările de 4,57 miliarde.
Estimările privind utilizatorii activi lunar (MAU) pentru trimestrul patru, de 745 de milioane, a fost peste estimarea de 737,3 milioane, în timp ce prognoza pentru o creștere de 8 milioane a abonaților premium la 289 de milioane a fost marginal sub estimarea de 290,9 milioane.
Abonații premium au crescut cu 12% până la 281 de milioane în al treilea trimestru, în linie cu estimările. Adăugările nete de MAU, de 17 milioane, au dus totalul la 713 milioane, depășind așteptările. Veniturile au crescut cu 7% până la 4,27 miliarde de euro, depășind estimările de 4,23 miliarde de euro.

Sursa: Dreamstime