Startup-ul Klarna a înlocuit 700 de angajați cu AI, dar acum vrea să angajeze oameni după un declin masiv al valorii de piață / Clienții detestă să interacționeze cu boți în call-center

reclama la serviciul klarna pe un stadion Sursa foto: IMAGO / imago sportfotodienst / Profimedia

Klarna, un gigant din domeniul tehnologiei financiare, își recalibrează strategia de servicii pentru clienți după ce dependența excesivă de inteligența artificială a dus la o scădere a calității serviciilor oferite, după cum a recunoscut CEO-ul Sebastian Siemiatkowski, transmite Mint.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Din păcate, costurile par să fi fost un factor de evaluare prea predominant în organizarea acestui proces, iar rezultatul final este o calitate inferioară”, a recunoscut el.

Compania, care oferă servicii de tip buy now, pay later (BNPL), a anunțat cu mândrie anul trecut că inteligența artificială înlocuiește, în call-centerele sale, 700 de angajați.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Klarna, care a suspendat angajările timp de peste un an pentru a da prioritate dezvoltării inteligenței artificiale, schimbă acum direcția. Compania se angajează într-o campanie „rară” de recrutare pentru posturi de asistență pentru clienți, pilotând un „model de tip Uber” în care lucrătorii la distanță pot oferi asistență la cerere.

Citește și: Mugur Pantaia, Managing Director HP Inc. România: Ar trebui mai degrabă să ne temem că am putea fi înlocuiți cu un coleg care are competențe în AI, decât de inteligența artificială în sine

Siemiatkowski a subliniat importanța de a oferi clienților posibilitatea de a vorbi cu o persoană, atât din „perspectiva mărcii”, cât și din „perspectiva companiei”.

În ciuda acestei schimbări, inteligența artificială rămâne esențială pentru strategia operațională mai largă a Klarna. Firma își reconstruiește tehnologia cu AI în centrul său și dezvoltă un asistent financiar digital. Relația puternică a Klarna cu OpenAI continuă. „Am vrut să fim cobaiul preferat al [OpenAI]”, a declarat Siemiatkowski.

Această ajustare strategică vine după o perioadă de fluctuații semnificative ale valorii Klarna, care a înregistrat o scădere de la 45,6 miliarde de dolari în 2021 la 6,7 miliarde de dolari în 2022, înainte de a-și reveni. Astăzi, startup-ul valorează aproximativ 15 miliarde de dolari.

Deși compania angajează din nou pentru anumite posturi, se preconizează că numărul total de angajați va continua să scadă prin reducerea naturală a personalului. Siemiatkowski anticipează o reducere de la 3.000 la aproximativ 2.500 de angajați în decursul unui an, ceea ce indică faptul că inteligența artificială va continua să influențeze dimensiunea forței de muncă.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.