București: Staţii pentru încărcarea autobuzelor electrice, în parcările de la Arena Naţională/ Comisia de Urbanism a dat aviz nefavorabil

autobuze-electrice-Craiova-BMC-Trucks-Sursa-foto

Un număr de 13 staţii de încărcare lentă destinate noilor autobuze electrice ar urma să fie amplasate în parcările de la Arena Naţională, pentru o perioadă maximă de doi ani, conform unui proiect care va fi dezbătut în şedinţa de joi a Consiliului General al Capitalei, transmite Agerpres.

Potrivit proiectului, este vorba despre terenuri cu o suprafaţă totală de garare de 2.450 mp în incinta imobilului din Bd. Basarabia nr. 41-43.

În raportul de specialitate se reaminteşte că în iunie 2023 Primăria Capitalei şi BMC Truck & Bus SA au încheiat contractul pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice şi 100 de staţii de încărcare lentă, în valoare totală de 290 de milioane de lei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Se menţionează că în incinta imobilului din Bd. Basarabia nr. 41-43, unde se află Arena Naţională, s-au identificat două posturi trafo disponibile, care pot asigura încărcarea de autobuze electrice, prin amplasarea temporară, pe o perioadă de maximum doi ani, a unui număr de 13 staţii de încărcare. Locaţiile de alimentare “asigură distanţe scurte de acces şi retragere” şi se află “în proximitatea depoului Vatra Luminoasă, care deţine infrastructura necesară pentru asigurarea activităţilor zilnice de verificare şi întreţinere a autobuzelor electrice”, menţionează sursa citată.

În perioada în care Arena Naţională va fi închiriată pentru organizarea diverselor evenimente se va interzice accesul şi încărcarea autobuzelor în parcul din jurul stadionului. Se mai precizează că, pentru a evita accidentele, este necesară realizarea unui culoar special destinat accesului autobuzelor în Arena Naţională, având în vedere că parcul este tranzitat şi folosit de foarte multe persoane.

Proiectul a primit, miercuri, aviz nefavorabil din partea Comisiei de urbanism si amenajarea teritoriului.

Directorul executiv al Direcţiei Transporturi, Ion Victor Tărtăcuţă, a precizat că până în prezent au fost montate 20 de staţii de încărcare în cadrul URAC (Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale), care încarcă pe timp de noapte 40 de autobuze. Potrivit acestuia, cele 13 staţii vor fi amplasate temporar la Arena Naţională, până la finalizarea lucărilor de la depourile Bucureştii Noi, Berceni şi Bujoreni, care vor fi amenajate în vederea deservirii autobuzelor electrice. Investiţiile de la cele trei depouri totalizează 60 de milioane de lei, TVA inclus, iar durata estimată de realizare este cuprinsă între 11 – 15 luni.

Autobuzele vor staţiona pe parcările existente la Arena Naţională, fără să afecteze spaţiul verde.

“Acolo (la Arena Naţională, n.r.) este o putere foarte mare instalată. Staţiile vor putea deservi şi încărca atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte un număr mult mai mare de autobuze şi în felul acesta le vom pune pe stradă, pe traseele determinate, pe toate cele 100. (…) Direcţia de Investiţii va factura curentul. Totul va intra în contractul de delegare. (…) Aceasta este o soluţie de avarie, pentru că STB a încercat timp de doi ani discuţii cu toţi operatorii de electricitate, de a modifica puterea instalată în autobaze şi lucrul acesta nu s-a întâmplat până la ora aceasta. (…) Puterea instalată pentru a încărca autobuzele este foarte mare. Nu e vorba de o priză. Autobuzele acestea au un consum uriaş “, a precizat sursa citată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: