Stellantis şi partenerul său chinez Leapmotor iau în considerare Spania ca fiind principala candidată pentru producerea din 2026 a unui crossover electric B10 pentru piaţa europeană, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele două firme căutau o facilitate de producţie în Europa pentru a produce vehiculul electric (EV) care îşi va face debutul pe continent în septembrie. De asemenea, sunt luate în considerare şi fabricile Stellantis din Germania şi Slovacia, anunţase anterior Reuters.

Ambele companii îşi sporesc eforturile de a majora aprovizionarea cu componente de la furnizorii din Spania, pentru a beneficia de cel mai ridicat nivel al subvenţiilor guvernamentale. Leapmotor şi Stellantis, care nu au luat încă decizia finală, intenţionează să înceapă producţia pe scară largă a B10 în primul trimestru din 2026, susţin sursele.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Reprezentanţii celor două companii nu au dorit să facă comentarii.

Anterior, Leapmotor anunţase că B10 este primul din gama B de vehicule electrice vândute în afara Chinei, iar Stellantis a informat că modelul reprezintă o ocazie “de a aduce EV accesibile, cu înaltă tehnologie” către clienţii din afara Chinei.

Leapmotor şi Stellantis au renunţat la planul original de a produce B10 în Polonia, după ce Guvernul de la Beijing le-a spus în mod privat producătorilor auto să oprească marile investiţii în ţările europene care au sprijinit introducerea taxelor vamale suplimentare la vehiculele electrice produse în China, decizie care a intrat în vigoare în 30 octombrie, susţin sursele.

Ulterior, cele două companii s-au gândit să folosească fabricile Stellantis din Germania şi Slovacia.

Având costurile cu forţa de muncă relativ scăzute şi subvenţiilor guvernamentale generoase, Spania a atras deja producători de baterii, cum ar fi CATL şi Envision AESC pentru înfiinţarea de uzine.

La uzina Stellantis din Tychy, Polonia, este produs modelul compact electric T03 cu componente livrate din China. Acesta este văzut de analişti ca un concurent al Dacia Spring.

În 2023, Stellantis NV anunţa că achiziţionează o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume.

De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. În plus, Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot, obţine acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.