Studiu. Două treimi dintre directorii generali ai celor mai mari companii din lume plănuiesc o investiţie majoră în date şi tehnologie

calculator-informatica-programare-cibernetica-hacker-sursa-pexels-e1587469808355

 

Peste două treimi (68%) dintre directorii generali (CEO) ai celor mai mari companii din lume intenţionează să realizeze o investiţie majoră în date şi tehnologie în următoarele 12 luni, potrivit studiului global EY CEO Imperative Study 2021. De asemenea, 61% plănuiesc să implementeze o iniţiativă importantă de transformare în aceeaşi perioadă, scrie Agerpres.

Conform unui comunicat al companiei, pandemia provocată de COVID-19 a obligat firmele să îşi reevalueze priorităţile şi să îşi accelereze eforturile de transformare pentru a genera valoare pe termen lung. În asigurarea succesului proiectelor de transformare, un loc central îl ocupă factorul uman, 68% dintre respondenţi menţionând că cel puţin una dintre priorităţile lor de transformare este legată de importanţa oamenilor, de cultivarea talentelor şi cultura organizaţională.

“Transformarea digitală a companiilor, cu schimbări fundamentale la nivelul modelelor de afaceri şi de operaţiuni, se află de mulţi ani pe agenda directorilor generali. Pandemia a mutat însă acest imperativ din categoria planurilor importante în cea a planurilor urgente. Pe mai departe, liderii trebuie să capteze oportunităţile emergente de creştere pentru companiile lor pentru a-şi consolida poziţia competitivă. Este nevoie nu doar de o strategie bine definită, ci şi de curajul de a regândi întreaga organizaţie cu obiectivul clar de a crea valoare pe termen lung”, consideră Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România şi Moldova şi Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală şi de Sud-Est şi Regiunea Asiei Centrale.

Pe măsură ce reglementările privind securitatea şi confidenţialitatea datelor intră în prim-planul dezbaterii publice, discrepanţa dintre capabilităţile tehnologiilor inteligente şi ceea ce sunt dispuşi oamenii să permită acestor inovaţii să facă cu datele lor menţine gradul de neîncredere la un nivel considerabil. Doar 34% dintre respondenţi au afirmat că se bucură de încrederea clienţilor lor în privinţa administrării datelor, subliniind necesitatea ca directorii generali şi conducerile executive să verifice cu atenţie procesele care vizează colectarea, gestionarea şi utilizarea datelor şi să încurajeze transparenţa faţă de clienţi şi faţă de ceilalţi actori interesaţi. Nerezolvarea acestei probleme poate limita creşterea, încetini inovaţia şi frâna eforturile de transformare.

În pofida acestei discrepanţe, 88% dintre respondenţi au declarat că utilizarea ştiinţei datelor pentru a anticipa şi a satisface nevoile clienţilor va reprezenta unul dintre principalii diferenţiatori în următorii cinci ani. În acelaşi timp, 87% dintre respondenţi consideră că oferirea unor experienţe bazate pe date le va creşte avantajele competitive. Pe termen scurt, 41% dintre respondenţi consideră că inteligenţa artificială şi ştiinţa datelor necesită o atenţie sporită din partea conducerilor executive în următoarele 12 luni.

Deşi inovaţia digitală a constituit principalul vector de transformare şi cea mai importantă zonă de interes pentru generarea creşterii, au existat diferenţe semnificative la nivelul sectoarelor. Cea mai notabilă este în cel al energiei, în care mai puţin de o treime dintre respondenţi (32%) consideră că transformarea digitală este prioritară. În schimb, respondenţii din sectorul energiei acordă mai multă atenţie schimbărilor climatice şi riscului geopolitic. În sectorul financiar, puţin peste jumătate dintre respondenţi (51%) acordă prioritate digitalului, iar două treimi (67%) pun accent pe securitatea cibernetică.

Foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *