Studiu: Opt din zece români cred că în perioada următoare preţurile vor creşte în medie cu 25%

bani portofel scumpiri piata

Opt din zece români cred că în perioada următoare preţurile vor creşte în medie cu 25%, arată un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank, citat de Agerpres.

În acest context, pentru a ţine pasul, 80% dintre ei vânează reducerile şi promoţiile în cumpărăturile zilnice şi peste 50% au cheltuit mai puţin pe articolele vestimentare.

Totodată, 36% dintre participanţii la studiu au spus că au amânat cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată (precum un autovehicul), 18% au amânat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amânat schimbarea job-ului, în timp ce 14% încă se mai gândesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Cu toate că se confruntă cu dificultăţi, românii sunt destul de reticenţi în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicaţie. Mai mult de 40% dintre aceştia se lasă ghidaţi de instinct sau de memorie atunci când îşi doresc să economisească”, a declarat Wenka Booij, director Ad-Interim Marketing, Comunicare şi Sustenabilitate, ING Bank România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit autorilor studiului, impredictibilitatea financiară din ultimul timp i-a determinat pe români să fie mai precauţi când vine vorba de consum, în special la următoarele categorii: utilităţi, cumpărături zilnice, cumpărături de îmbrăcăminte, ieşit în oraş şi renovarea locuinţei.

În privinţa cumpărăturilor de haine, peste jumătate dintre respondenţi încearcă să reducă costurile. Nici frecvenţa activităţilor de relaxare nu a rămas la fel, 50% dintre ei limitând ieşitul în oraş. 44% dintre români dau mai puţini bani pe îngrijirea personală, iar 43% au fost nevoiţi să facă mai puţin sport sau să micşoreze bugetul pentru hobby-uri, mai arată studiul.

Creşterea preţurilor la bunurile de consum zilnic a afectat majoritatea românilor. Prin urmare, mai mult de 30% se orientează către mărci mai ieftine şi 22% consumă mai puţin decât o făceau înainte.

„Preţurile la utilităţi reprezintă o îngrijorare pentru majoritatea românilor, astfel că jumătate dintre aceştia au renunţat la propriul confort şi au scăzut temperatura în locuinţe în anotimpul rece, în speranţa unor facturi mai mici la căldură. 7 din 10 români au încercat să reducă costul facturilor, folosind mai puţin aparatura electronică. În acelaşi timp, 38% dintre participanţii la studiu au amânat renovarea casei, iar 23% încă se mai gândesc legat de achiziţia unei noi locuinţe”, susţin autorii studiului.