Progresele tehnologice care au permis producătorilor de baterii pentru vehicule electrice să crească densitatea de energie, împreună cu scăderea prețurilor metalelor verzi, vor duce la scăderea prețurilor bateriilor. Conform Goldman Sachs Research, se preconizează că prețurile bateriilor pentru vehiculele electrice (EV) vor scădea cu aproape 50% până în 2026, scrie Evertiq.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prețurile medii globale au scăzut de la 153 dolari pe kilowatt-oră (kWh) în 2022 la 149 dolari în 2023 și se estimează că vor scădea la 111 dolari până la sfârșitul acestui an, a rezumat compania într-un articol.

„Cercetătorii noștri prevăd că prețurile medii ale bateriilor ar putea scădea spre 80 de dolari/kWh până în 2026, ceea ce reprezintă o scădere de aproape 50% față de 2023, nivel la care vehiculele electrice cu baterii ar atinge paritatea costurilor de proprietate cu mașinile pe benzină în SUA, pe o bază nesubvenționată”, a declarat Goldman Sachs.

Potrivit Goldman Sachs Research, progresele tehnologice care au permis producătorilor de baterii pentru vehicule electrice să crească densitatea energetică, împreună cu scăderea prețurilor metalelor verzi, vor duce la scăderea prețurilor bateriilor peste așteptări.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Recent au fost lansate noi produse de baterii care prezintă o densitate energetică cu aproximativ 30% mai mare și costuri mai mici. O parte din aceste îmbunătățiri includ eliminarea modulelor de celule și trecerea la o baterie cell-to-pack care ajută la economisirea spațiului interior și reducerea costurilor cu o infrastructură simplificată.

În al doilea rând, prețurile metalelor pentru baterii – inclusiv cele ale litiului și cobaltului – sunt în continuă scădere. Metalele reprezintă aproximativ 60% din costul bateriilor. Aproximativ 40% din scădere provine din scăderea costurilor materiilor prime și se preconizează că aceasta va continua până în 2030.

„Desigur, acest lucru face ca cererea de baterii de vehicule electrice pe termen scurt să depindă mai mult de reglementări, în special anul viitor”, spune Nikhil Bhandari, co-director al departamentului de cercetare pentru resurse naturale și energie curată din Asia-Pacific al Goldman Sachs Research. „Dar credem că vom asista la o revenire puternică a cererii în 2026, pur din perspectivă economică. Credem că 2026 este momentul în care va începe în mare măsură o fază de adopție condusă de consumatori.”

Următorul lucru important sunt bateriile în stare solidă.

„În viitor, vom vorbi despre bateriile în stare solidă, care ar putea schimba cu adevărat regulile jocului, deoarece tehnologia poate crește mai mult densitatea de energie și este ușor mai sigură, deoarece nu există electrolit lichid inflamabil”, a declarat Bhandari. „Presupuneam că bateriile mai noi, cum ar fi cele în stare solidă, vor acapara aproximativ 5-10% din piață împreună cu bateriile cu ioni de sodiu, dar acest lucru nu s-a întâmplat.