Circa 69% dintre români sunt îngrijorați de prețul energiei electrice, iar 64% de costurile cu gazul natural, cheltuieli pentru care se observă creșteri semnificative față de evaluarea realizată anul trecut, potrivit unui studiu derulat de Reveal Marketing Research pentru a afla cum vor face față românii la creșterile rapide ale costurilor de întreținere a locuinței. Aceste cheltuieli au ajuns să fie un punct important în evaluarea unei locuințe, astfel că, după preț (86%) și calitatea materialelor de zidărie folosite (81%), costurile de întreținere (81%) sunt al treilea atribut ca importanță atunci când consumatorii apreciază valoarea unei locuințe.
Românii își doresc locuințe eficiente din punct de vedere energetic, 54% dintre aceștia considerând eficiența energetică unul dintre atributele principale ale casei ideale.
Eficiența energetică este strâns legată de calitatea construcției unei locuințe, deoarece folosind materiale și accesorii cu un scor de eficiență mare, se vor reduce din costurile de întreținere pe termen lung, acestea fiind o investiție înțeleaptă. Acest aspect se reflectă și în percepțiile românilor, 83% dintre aceștia considerând că materialele de zidărie utilizate în construcția locuinței favorizează menținerea căldurii în locuință.
Și, pentru ca investiția în aceste materiale să își îndeplinească obiectivele, acestea trebuie să scadă costurile pe termen lung. 75% dintre respondenți consideră că modernitatea îi ajută să economisească, prin urmare, vor alege materiale de zidărie inovatoare, al căror scop prin fabricare este să îi ajute în creșterea confortului și reducerea costurilor în cadrul locuinței.
Doar 31% dintre respondenți se declară mulțumiți de valoarea medie a facturii lunare pentru încălzire în iarna ce a trecut. Observăm un procent marginal mai mare în cazul românilor care locuiesc în case construite din BCA (34%). Având în vedere majorările de prețuri care se preconizează pentru iarna ce urmează, aceste cifre vor scădea și mai mult, urmând să ne confruntăm cu o stare generalizată de nemulțumire și disconfort din partea consumatorilor de servicii energetice.