Pentru Eva Henschke, târgurile de Crăciun din Germania sunt o șansă de a uita temporar de zilele reci și întunecate cu o cană de vin fiert sau lichior de ouă și un bratwurst de pe grătar, scrie Reuters.
Dar, mai mult decât în anii trecuți, ea a trebuit să fie atentă la costuri atunci când a decis cu ce mâncare festivă să se delecteze.
„Când vin aici, cumpăr ceva. Dar trebuie să fiți atenți la prețuri”, a declarat Henschke la târgul de lângă ruinele conservate din timpul celui de-al Doilea Război Mondial ale Bisericii Memoriale din Berlin, unde a avut loc prima dată în 1948.
Pe măsură ce costurile pentru bunătățile festive de la târgurile e tradiționale de Crăciun ating niveluri record în Germania, comercianții derulează noi strategii, cum ar fi bilete all-inclusive și teme speciale, pentru a continua să atragă localnici și turiști deopotrivă.
„O criză te face creativ”, a declarat Fabian Lau, director general al FARO Group. „Am înființat singurul târg de Crăciun all-inclusive din Germania”.
Pentru cei care doresc vin fiert nelimitat și cât mai multe specialități germane fără să-și facă griji cu privire la costuri, Târgul de Crăciun de la Spree oferă bilete all-inclusive începând de la 29,90 euro – pentru cei care doresc să meargă după ora 20.00 și în timpul săptămânii. Un bilet la ora de vârf, în timpul weekendului, va costa 45,90 euro pentru orice doritor.
Lau a declarat că cererea pentru bilete este „extrem de mare”, cu peste 1.000 de bilete vândute zilnic și 90% dintre ele deja rezervate pentru acest sezon de Crăciun.
„Cred că a schimbat modul în care oamenii merg la târgul de Crăciun”, a declarat CJ, un student internațional din Berlin care vizitează piața. „Cu biletul all-inclusive, cred că oamenii vin aici doar cu stomacul gol.”
Alte modalități creative pe care organizatorii le-au găsit pentru a atrage clienții includ un târg destinat câinilor, cu un spectacol canin și dulciuri pentru vizitatorii cu patru picioare, precum și locații unice, cum ar fi un turn de spionaj abandonat și o fostă sală de aeroport.
„Cu peste 60 de târguri de Crăciun, Berlinul este și capitala târgurilor de Crăciun”, a declarat Christian Taenzler, purtător de cuvânt la Visit Berlin. „În timp ce sezonul de iarnă obișnuia să fie mai mult un off-season pentru Berlin, acest lucru s-a schimbat semnificativ începând cu anii 2000.”
În tâgurile vechi și noi, băutura de Crăciun preferată a Germaniei, Gluehwein (vin fiert), se vinde acum la Berlin cu prețul record de 5 euro pe cană, o creștere de 50% față de 3,25 euro, cât era înainte de pandemie.
Costurile ridicate sunt cauzate, printre altele, de prețurile ridicate la energie și de lipsa de personal, a declarat Luba Levkina, purtător de cuvânt al activa, care organizează târguri mobile de Crăciun.
Sedat Sarikurt, un vânzător de vin fiert la Biserica Memorială, și-a majorat prețurile cu 50 de cenți față de anul trecut, în ciuda îngrijorărilor inițiale legate de faptul că va vinde mai puține băuturi din cauza costurilor mai mari.
„Dar observăm că atât turiștii, cât și localnicii continuă să cumpere vin fiert”, a spus Sarikurt. „Doar o dată pe an e Crăciunul”.