Taximetriștii protestează timp de trei zile în Piața Constituției, la finalul lunii februarie, împotriva transportului alternativ

Taxi Sursa foto: CarVertical

Mai multe asociații de taximetrie din Românai anunță că vor protesta în Piața Constituției din București, în datele de 26, 27 și 28 februarie 2024, împotriva transportului alternativ.

Acțiunea de protest este semnată de Asociația Națională a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi, Asociația Banat Crișana- Taxi, Asociația De Monitorizare Taxi Transilvania, Asociația Clubul Taximetriștilor Liberi De Pretutindeni, Asociația Taxi Transilvania, Asociația Banat Taxi, Asociația Șoferilor De Taxi București-Ilfov, Asociații Legal Constituite, alături de Confederația Sindicală Națională Meridian, CSN Meridianapului.

Asociațiile spun că Primăria Municipiului București a emis un Protocol privind organizarea și desfășurarea adunării publice din data de 26, 27 și 28.02.2024, în Piața Constituției, parcarea publică, cu afluirea participanților între orele 07.00-09.00 a maxim 800 de autovehicule inscripționate TAXI. Pentru data de 27 și 28 aceeași locație cu participarea a maxim 1800 de autovehicule inscripționate TAXI.

Reprezentanții asociațiilor organizatoare ale protestului au cerut și o întâlnire cu Primul Ministru Marcel Ciolacu, la care nu au primit nici un răspuns, motiv pentru care au decis extinderea protestului și pe parcursul zilelor de 27 și 28.02.2024.

Asociațiile solicită „eliminarea nedreptăților și dublei măsuri, create în timp,  între Taximetrie și Transportul Alternativ”.

Principalele revendicări:

„1.     Limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calității vieții și aerului, aglomerării traficului și  poluarea din marile orașe, cât și asigurarea unei  predictibilități economice pe acest segment de piață.

  1. Eliminarea posibilității de emitere a copiei conforme pentru auto deținute de operatori cu contract de comodat sau închiriere. Ridicarea pragului de autorizare la vechimea mașinii, la 5 ani prima autorizare, maxim 10 ani.
  2. Interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturismele arondate la platformele digitale.Aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conțină datele de identificare ale operatorului.
  3. Eliminarea “tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenței cu privire la practicile înșelătoare.
  4. Respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor și comisioanelor printr -o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu SUSPENDAREA avizului tehnic până la intrarea în legalitate”.

Asociațiile precizează că doresc modificarea legislației, în speță OG49/2019 (Legea 204/2019), prin ordonanță de urgență.

„Guvernul este obligat să asigure, prin politicile aplicate, un climat concurențial corect pentru toți jucătorii de pe aceeași piață. Este evident faptul că OG49/2019 are nevoie de ajustări tocmai pentru a asigura acest aspect”, arată asociațiile de taxi.

Sursa foto: CarVertical

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *