Telefoanele pliabile își pregătesc terenul pentru a deveni mainstream, dar mai au de așteptat

Galaxy_ZFlip4_all

Eforturile de a introduce noi produse pe o piață matură sunt foarte mari înainte ca vânzările să ajungă la un nivel suficient de mari pentru a putea reduce prețul prin volum.

Samsung a lansat noua generație de telefoane pliabile, Galaxy Flip 4 și Galaxy Fold 4. Cu baterii mai bune, camere îmbunătățite până la nivelul flagshipului S22 Plus, cele două modele se apropie de ceea ce consumatorii se așteaptă de la un telefon pliabil.

În teorie, modelele acoperă orice nevoie ar avea un client. Flip este un „clam-shell” care se pliază în jumătate atunci când are ecranul principal (6,7 inci) închis și încape cu ușurință în buzunar. Fold oferă un ecran apropiat de cel al unei tablete (7,6 inci) pentru cei care au nevoie de mai mult spațiu de lucru sau de un ecran pe care să poți urmări cu ușurință un film. Drept pentru care toți producătorii se străduie să facă modele cât mai performante pentru aceste două modele. Spre exemplu, Motorola a anunțat deja următoarea generație de Razr, un pliabil mic, concurent pentru Flip de la Samsung.

Modelul de la Motorola nu are o dată sigură de lansare pentru precomandă, dar se așteaptă să fie puțin mai ieftin decât Flip 4. Prețul lui Flip 4 pornește de la aproximativ 1.100 de euro, iar cel al Fold 4 de la aproape 1.800 de euro. Razr ar trebui să intre pe piață cu un preț mai mic cu circa 100 de euro, dar nu s-a transmis nimic oficial până acum.

În zona de pliabile mari mai sunt pe piață și modele Oppo Find N, Honor Magic V și Huawei Mate X2. Lipsește un producător important de pe listă: Apple. Producătorul american nu a anunțat până acum nicio intenție de lansare a unui telefon pliabil, nici următoarea generație, ce va fi lansată în săptămânile următoare, va fi tot pe model „clasic”.

Estimările lui Neil Mawston, director executiv al Strategy Analytics, a declarat că se așteaptă ca Apple să lanseze un iFold înainte de 2025. „Apple are ceva special, ceva care îi dă capacitatea de a deschide noi sectoare de piață”, a declarat Mawston citat de ZD Net. Cel mai probabil, mai avem de așteptat doi ani înainte să vedem un pliabil de la Apple.

Până atunci, putem „fenta” prețurile mari ale producătorilor cu ajutorul operatorilor de telefonie mobilă. La precomandă, pentru ultimele Galaxy de la Samsung se plătește prețul întreg, dar au apărut deja oferte cu abonamente pe doi ani prin care se reduce la aproape jumătate prețul telefonului sau poate fi achiziționat în rate.

Din păcate, nu ne aflăm într-un moment prea bun al pieței pentru a vedea vânzări semnificative de pliabile. Inflația și dobânzile în creștere sunt doar două dintre motivele care îi fac pe consumatori mai atenți atunci când cumpără produse electronice.

Volumul de vânzări de pliabile va continua creșterea și anul acesta, cu procente mari, dar baza de raportare este încă prea mică. Spre exemplu, anul trecut s-au livrat 7,1 milioane pliabile, conform IDC, aproape dublu față de 2020, dar raportat la vânzările globale totale de telefoane, de 1,34 miliarde unități, numărul de pliabile este insignifiant (0,5% din total).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *