Angajaţii Volkswagen au transmis luni conducerii companiei un ultimatum pentru a ajunge la un compromis, avertizând că riscă greve de amploare fără precedent în 2025 dacă nu sunt respectate cerinţele sindicatelor, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Protestele vin în contextul negocierilor tensionate care au debutat în septembrie, privind reducerile salariale şi posibilele închideri de uzine.

Mii de lucrători de la nouă fabrici Volkswagen din Germania, aflate sub ameninţarea închiderii, au declanşat greve de avertisment, iar peste 38.000 de angajaţi au participat la un marş de amploare în Wolfsburg, unde se află sediul central al companiei.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Sindicatul IG Metall a avertizat că aceste greve, de patru ore fiecare, ar putea escalada în acţiuni de protest de 24 de ore sau chiar pe termen nedeterminat, dacă managementul nu face concesii semnificative.

Reducerea costurilor şi cerinţele sindicale

Volkswagen argumentează că este necesar să reducă capacitatea şi costurile salariale, din cauza scăderii cererii de automobile în Europa şi a concurenţei crescute din partea producătorilor asiatici, cum ar fi BYD din China.

Negociatorul şef al companiei, Arne Meiswinkel, a declarat că propunerile sindicatelor nu sunt sustenabile şi că este nevoie de soluţii alternative pentru uzinele din Germania.

CEO-ul Oliver Blume a apărat deciziile companiei, susţinând că VW trebuie să se adapteze rapid unui mediu economic în schimbare, dar liderii sindicali acuză distrugerea încrederii şi deteriorarea brandului VW.

“Muncitorii sunt foarte furioşi, iar responsabilitatea pentru declinul preţului acţiunilor şi situaţia actuală revine conducerii,” a declarat Thorsten Groeger, negociatorul şef al IG Metall.

Impactul grevelor şi contextul politic

Protestele de săptămâna trecută au costat Volkswagen aproape 40.000 de euro pe minut, potrivit unor surse din interiorul companiei. În plus, câteva sute de maşini nu au fost produse la uzina din Wolfsburg.

Situaţia complică peisajul economic al Germaniei, marcat de incertitudini politice şi de alegerile anticipate. Cancelarul Olaf Scholz a avertizat conducerea VW să evite închiderile de fabrici, într-un context deja tensionat pentru industria auto europeană.

Acţiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 25% în acest an, având printre cele mai slabe performanţe dintre acţiunile producătorilor auto europeni.