Terminalul Schengen al Aeroportului Timișoara a fost inaugurat. Laude pentru ministrul Grindeanu : „dacă nu aveți un ministru …să vă faceți rost”

Grindeanu Aeroport Timișoara

Noul terminal al Aeroportul Timișoara -Traian Vuia, terminal destinat exclusiv zborurilor Schengen (începând din 31 martie) a fost inaugurat vineri, 29 martie 2024. Contractul cu antreprenorul Concelex (România) a fost semnat în toamna anului 2022, iar lucrările au costat aproape 200 de milioane lei cu finanțare europeană din POIM care s-a încheiat în 31 decembrie 2023. Prin Programul Transport 2021-2027, Comisia Europeană nu mai finanțează lucrări la infrastructura aeroportuară. La inaugurarea Terminalului Plecări Externe au fost prezenți președintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, miniștri și europarlamentari. Tot vineri se inaugurează și terminalul nou de la Aeroportul Iași, terminalul T4 construit de Strabag.

,, Noul terminal al Aeroportului Internațional Timișoara devine operațional de astăzi ! Acesta este destinat exclusiv pasagerilor care, din 31 martie, vor călători în spațiul Schengen. Construit cu finanțare europeană nerambursabilă (POIM), noul terminal pentru plecări externe a costat peste 192 de milioane de lei (inclusiv TVA) și reprezintă cea mai mare investiție din istoria Aeroportului Internațional Timișoara “Traian Vuia”. -Sorin Grindeanu.

În discursul de la inaugurare, oficialii Aeroportului Timișoara pe care îl administrează Ministerul Transporturilor povestit implicarea ministrului în proiect, numeroasele vizite pe șantier (acasă) și au adus laude ministrului Grindeanu : ,,Între 4 noiembrie 2022 și 9 februarie 2024 am avut o viață grea, foarte grea. Astăzi, spune, însă cu bucurie : dacă nu aveți un ministru …să vă faceți rost“.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Începând cu 31 martie 2024, cetăţenii români vor putea călători liber pe cale aeriană în interiorul Uniunii Europene şi în statele asociate Schengen (Islanda, Liechtenstein, Regatul Norvegiei şi Confederaţia Elveţiană), dată fiind eliminarea controalelor la frontierele interne aeriene dintre România şi aceste state. De asemenea, sunt eliminate şi controalele la frontierele maritime (precizările MAE, aici).

Noul terminal are o suprafață construită de 12.000 mp, 6 filtre de securitate, 18 ghișee check-in și 6 porți de scanare automată a documentelor.
Construcția va completa terminalul de Sosiri Curse Externe care este în exploatare din iulie 2021.
După semnarea contractului, constructorul român trebuie să finalizeze lucrările până la data de 31 decembrie 2023.
Finanțarea este asigurată din 3 surse:
– fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2021);
– bugetul de stat;
– veniturile proprii ale aeroportului” anunța pe 22 mai 2022, Sorin Grindeanu.

Noua construcţie va completa terminalul de Sosiri Curse Externe care este deja în exploatare începând din 29 iulie 2021. Acesta are o suprafaţă totală de 4.383 mp, iar investiţia s-a ridicat la 30,35 milioane de lei, fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale aeroportului. Clădirile care constituie vechea infrastructură şi care sunt utilizate şi în prezent pentru deservirea pasagerilor au fost realizate în etape succesive începând cu anul 1960 şi sunt în exploatare din 28 februarie 1964.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.