Tesla suspendă producția la fabrica sa din Shanghai pentru două zile, potrivit unei notificări trimise intern și furnizorilor, deoarece China înăsprește restricțiile COVID pentru a reduce cel mai recent focar din țară, scrie Reuters.
Fabrica din Shanghai funcționează non-stop, iar furnizorilor și personalului Tesla li s-a comunicat miercuri că producția va fi suspendată pentru miercuri și joi. Nu a fost oferit niciun motiv pentru oprirea uzinei, cunoscută și sub numele de Gigafactory 3, care produce sedanul Tesla Model 3 și vehiculul utilitar sport crossover Model Y.
Multe orașe din China, inclusiv Shanghai, au implementat controale stricte de circulație pentru a opri cel mai mare focar de COVID-19 din țară în doi ani. Măsurile au provocat și închiderea fabricilor în anumite părți ale țării, punând presiune asupra lanțurilor de aprovizionare.
Fabrica Tesla din Shanghai produce mașini pentru piața chineză și este, de asemenea, un centru crucial de export către Germania și Japonia. A livrat 56.515 vehicule în februarie, inclusiv 33.315 pentru export, potrivit Asociației Chinei pentru Autoturisme.
Aceasta înseamnă o medie de aproximativ 2.018 vehicule pe zi.
Nu a fost imediat clar dacă suspendarea lucrărilor s-ar aplica și altor operațiuni ale uzinei pe parcursul celor două zile.
Notificarea nu a specificat dacă măsurile ar corespunde unei pierderi de producție sau dacă Tesla le-ar putea compensa.
Autoritățile din Shanghai le-au cerut multor rezidenți să nu-și părăsească casele sau locurile de muncă timp de la 48 de ore până la 14 zile în timp ce efectuează teste COVID sau efectuează urmărirea contactelor.
De asemenea, Tesla le-a cerut furnizorilor să pregătească lucrătorii să trăiască, să doarmă și să mănânce la fabrici, într-un aranjament similar cu procesul de „gestionare în buclă închisă” din China. Furnizorul Apple, Foxconn, a fost autorizat să reia unele operațiuni în campusul său din Shenzhen, miercuri, după ce a stabilit un astfel de aranjament.
Orice blocaj prelungit din China va zgudui și mai mult lanțurile de aprovizionare din Asia, a declarat economistul OCBC Wellian Wiranto într-o notă, remarcând că doar centrul de producție din sudul Shenzhen produce 11% din exporturile Chinei.