,,Timpul trece, leafa merge” Autostrada Brașov-Bacău (A13), la treia amânare pentru desemnarea proiectantului. CNAIR anunță câștigătorul contractului pe 19 martie

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Autostrada Brașov-Bacău (A13) a ajuns la a treia amânare pentru desemnarea proiectantului. La aproape un an de la lansarea licitației (30 martie 2023) CNAIR a amânat din nou, termenul pentru desemnarea câștigătorului contractului de aprox. 70 de milioane de lei pentru finalizarea studiului de fezabilitate și proiect tehnic. Practic, CNAIR a ratat și termenul de 13 martie 2024 pe care îl stabilise pe 18 februarie după cum Economedia a explicat aici.

Potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia, CNAIR a prelungit până pe 19 martie termenul pentru desemnarea câștigătorului, dar anunțul oficial poate veni înainte de acest termen, dar și după, printr-o a patra amânare. Licitația nu este contestată la CNSC, nu sunt depuse noi solicitări de clarificare din partea proiectanților, prin urmare decizia este strict legată de managementul CNAIR.

Cele trei oferte la contractul cuprins între 77 și 91 milioane lei au fost depuse pe 30 mai 2023 cu un prim termen estimat pentru desemnare 6 octombrie 2023, evaluarea tehnică fiind încheiată încă din august 2023. Ulterior, CNAIR a ratat termenele asumate : 3 ianuarie 2024 și 13 martie 2024.

Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.

„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:

– CONSITRANS SRL
– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)

Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE. „Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, a transmis CNAIR.

Răspunsul ministrului Sorin Grindeanu la întrebarea din martie 2023 despre semnarea contractului de proiectare pentru A13 Brașov – Bacău:

De la Sibiu (Boița) la Făgăraș, Makyol (Turcia), al doilea constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați este în etapa de proiectare pe toate cele 4 loturi cu o lungime de 68 km. Pentru secțiunea Făgăraș-Brașov (50 km.) proiectantul Search trebuie să predea anul acesta documentația tehnică (studiile geotehnice fiind realizate 91 %).

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. “Timpul trece, leafa merge” pentru toate proiectele care asteapta decizia CNAIR intr-un fel sau altul. Search (pseudo)Corporation este cel mai mare tepar in acest domeniu si nu ar trebui sa mai existe ca agent economic. Incep sa cred ca si Consitrans vine tare din urma sa-l ajunga pe search. Aceste pseudo companii sunt mufate de zeci de ani la robinetul cu contracte al CNAIR, desi ele nu livreaza nici la timp si nici la calitatea corespunzatoare.
    Acestea, impreuna cu CNAIR sunt artizanii lipsei infrastructurii rutiere de mare viteza din Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *