Toyota a raportat o creștere cu 48% a profitului operațional al doilea trimestru și și-a crescut perspectivele de câștig joi, deoarece a beneficiat de o revenire a cererii de vehicule și de un yen mai slab.
Compania și-a majorat estimarea profitului pentru întregul an la 2,8 trilioane de yeni (24,5 miliarde de dolari) de la 2,5 trilioane de yeni, dar a spus că, fără impactul valutar favorabil, aceasta este „în substanță o revizuire în scădere din cauza creșterii costurilor materiilor prime și a crizei de semuconductori”.
Profitul operațional de 750 de miliarde de yeni pentru cele trei luni până la 30 septembrie a fost mai mare decât estimarea consensului Refinitiv de 593,3 miliarde de yeni.
Lovit de o lipsă globală de cipuri, producătorul SUV-ului RAV4 și hibridul Prius și-a redus ținta de vânzări pentru întregul an la 10,29 milioane de vehicule de la 10,55 milioane.
De asemenea, a anunțat o răscumpărare de acțiuni de până la 150 de miliarde de yeni sau 0,86% din acțiuni.
În plus, deși pare reținută când vine vorba de modele electrice, Toyota a dezvăluit autonomia și alte specificații ale primul său model electric, SUV-ul bZ4X, prima dintr-o serie de mașini electrice pe care intenționează să le lanseze la nivel global pentru a recupera diferența față de piața actuală, cucerită treptat de mașinile cu emisii zero.
Cel mai vândut producător de automobile din lume a anunțat că va lansa 15 modele electrice în întreaga lume până în 2025, dar până acum planurile sale par modeste în comparație cu cele ale producătorilor auto americani precum General Motors sau Ford Motor.