Producătorul auto Toyota Motor și grupul japonez de telecomunicații NTT (Nippon Telegraph and Telephone) au declarat joi că își vor uni forțele pentru a dezvolta o platformă care utilizează un software de conducere asistat de inteligența artificială, cu scopul de a reduce accidentele auto, scrie agenția japoneză de presă Kyodo News.
Giganții auto și de telecomunicații din Japonia, care au format o alianță de capital pentru a construi „orașe inteligente” eficiente energetic în 2020, intenționează să investească împreună 500 de miliarde de yeni (3,3 miliarde de dolari) în proiect. Cercetarea și dezvoltarea software-ului vor fi lansate anul viitor, un pas care poate duce la tehnologia de autoconducere.
Cele două companii intenționează să pună software-ul în practică în jurul anului 2028, cu adoptarea pe scară largă așteptată doi ani mai târziu.
„Vom accelera eforturile de a schimba viitorul vehiculelor prin crearea unei platforme de inteligență artificială și comunicare care să sprijine societatea mobilității”, a declarat președintele Toyota, Koji Sato, în cadrul unei conferințe de presă.
Ca parte a eforturilor de a realiza „o societate cu zero accidente de circulație”, Sato a declarat că este necesar să se anticipeze riscurile de accidente.
Se așteaptă ca tehnologia AI să colecteze date despre condus, să analizeze potențialele accidente și să controleze în mod autonom vehiculele care o folosesc pentru a preveni coliziunile, potrivit firmelor.
Demersul comun vine într-un moment în care producătorii auto japonezi se confruntă cu presiuni pentru a-și intensifica eforturile pe piața în creștere a conducerii autonome, care este dominată din ce în ce mai mult de Tesla și de firmele chineze.
Toyota și NTT au declarat că speră ca platforma să ajute la lucruri precum prevenirea accidentelor cauzate de vizibilitatea redusă în zonele urbane, sprijinirea serviciilor de conducere automată și facilitarea îmbinării pe drumurile expres, scrie Reuters. Obiectivul lor este de a face sistemul disponibil nu doar pentru ei, ci și pentru alți actori din industrie, guvern și parteneri academici care doresc să reducă accidentele rutiere la zero, vizând adoptarea pe scară largă începând cu 2030.
Deoarece software-ul trebuie să proceseze cantități mari de date, pentru a accelera procesul, firmele intenționează să adopte următoarea generație a platformei de comunicare Innovative Optical and Wireless Network a NTT.
Președintele NTT, Akira Shimada, a declarat că cele două companii urmăresc să facă mașinile „mai inteligente și mai sigure” folosind inteligența artificială care învață din informațiile colectate prin intermediul platformei.
„Având în vedere că Toyota și NTT sunt companii globale, ne propunem să construim această platformă și să-i extindem raza de acțiune la nivel internațional”, a declarat Shimada.
Întrebat despre potențialul platformei în avansarea tehnologiei de conducere autonomă, Sato a declarat că Toyota va proceda treptat, bazându-se pe eforturile sale actuale de îmbunătățire a sistemelor de asistență la condus.
Toyota și NTT au dezvoltat împreună „mașini conectate” echipate cu sisteme avansate de telecomunicații începând din 2017.