Tren Metropolitan Brașov: A fost anulată și a treia licitație pentru proiectarea liniilor spre Aeroportul Ghimbav și Castelul Bran

Tren-metropolitan-Brasov

Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov a ratat și a treia licitație pentru Studiul de Fezabilitate care ar fi permis legăturile feroviare ale Brașovului cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și cu Castelul Bran, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

A treia licitație lansată pe 2 decembrie 2022 includea și erori majore în documentație, caietul de sarcini fiind luat copy-paste de la procedurile anterioare, după cum Economedia a explicat aici. „Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită pentru depunerea ofertelor, niciunul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”, arată informațiile publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Durata contractului era de 11 luni, iar valoarea de aproape 13 milioane lei. Pentru legătura rutieră cu Aeroportul Brașov – Ghimbav, săptămâna trecută CNAIR a scos la licitație Studiul de Fezabilitate (detalii aici).

Traseele propuse: 

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

„Polul de Creștere Brașov are în componență 3 municipii (Brașov, Codlea, Săcele), 4 orașe (Ghimbav, Predeal , Râșnov, Zărnești) și 11 comune (Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan). Polul de Creștere Brașov are o populație de peste 400.000 de locuitori, și o suprafață de 139.628 ha. În cadrul Polului de Creștere a fost înființată Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov. În zona de influență a zonei metropolitane / polului de creștere Brașov se regăsesc și localități din județul Covasna, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, Orașul Întorsura Buzăului, Comuna Chichiș și Comuna Ozun Analiza privind evoluția populaţiei în Polul de Creștere prevede o creştere a populaţiei totale de la 472.341 în 2014 la 495.515 în 2030, dar cu o evoluție neechilibrată între toate localitățile competente. Proiectul Autostrada Transilvaniei, în construcție, va avea ca punct important de intersecţie, de interes major pentru municipiul Braşov, Drumul Naţional 1 între localităţile Ghimbav şi Codlea. Există în construcție Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Construcţia viitorului aeroport la Ghimbav va duce la extinderea infrastructurii de transport în zona Braşov – Ghimbav – Râşnov”, arată documentația din SEAP.

Potrivit autorităților brașovene, la sfârșit de săptămână și în vacanțele de vară și iarnă, sunt aprox. 50 000 turiști/zi: „O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan”.

Comentarii

  1. Polul de Creștere Brașov este o poezie.
    Totul e haotic, fara fundamet economic cu localitati fara potential economic, parasite si muribunde economic.

    Oare trebuie acest proiect e faraonic sau facem proiecte de dragul proiectelor?

  2. Cum ai vrea sa renasca muribundele ? Tot cu 12 ore pe valea proștilor Prahova? Întāi infrastructura apoi dezvoltarea nea miticã corleone

  3. Polul de creștere Brașov haotic și sărac…e cam singurul din România unde valoarea imobiliara are trend ascendent.
    După un declin accentuat populația e în creștere în ultimii 4 ani , o raritate pentru marile orașe.
    Nu are autostrăzi, nu are aeroport insa:
    EXPORTA DE 2 X CAT CLUJUL
    ARE 3XTURISTI MAI MULT DECAT CLUJUL
    Așadar mai bine băgăm 14 miliarde sperând sa facem un metrou pt o localitate care în Asia nu ar avea nici măcar statutul se sătuc decât sa facem un tunele Valea Prahovei.
    Asta în condițiile în care bugetul sătucului este de 1,5 miliarde pe an

    Pai vedeți absolvenții UBB _ Rareș Bogdan , Klaus HERAUS, HOARA fără minte, Hurezeanu omul nevestei…și o sa realizați cum arata succesul României.
    Numai și numai ‘succesuri’ și realizări
    Eu zic sa încercăm și cu alte regiuni ca poate poate ne reuseste!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *