Tren Metropolitan Brașov: Primăria Brașov a lansat a patra licitație pentru proiectarea liniilor spre Aeroportul Ghimbav și Castelul Bran. Nu au dispărut datele eronate luate copy-paste de la procedurile anterioare

aeroport brasov Sursa foto: Facebook / Aeroport Brașov

Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov a lansat vineri a patra licitație pentru Studiul de Fezabilitate, proiect care ar permite legăturile feroviare ale Brașovului cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și cu Castelul Bran, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România. Licitația anterioară care fost lansată pe 2 decembrie 2022 a fost anulată pe 9 ianuarie 2023 pentru că nu s-au depus oferte valide, după cum Economedia a explicat aici. Costul estimat rămâne de aprox. 13 milioane lei, dar Primăria Brașov a dublat, practic durata pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de la 11 luni la 24 de luni.

Din păcate, Primăria Brașov nu a reușit să refacă documentația care cuprinde erori luate copy-paste de la procedura anterioară: „În urma inundațiilor din iunie 2018 podul de peste Râul Târlung s-a rupt, ceea ce a dus la întreruperea temporară a serviciilor pe această linie. CFR SA derulează un proiect de reconstrucție a podului în vederea redeschiderii circulației”, arată datele eronate publicate în SEAP. Podul de la Budila a fost redeschis pe 19 septembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.

Traseele propuse: 

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

„Polul de Creștere Brașov are în componență 3 municipii (Brașov, Codlea, Săcele), 4 orașe (Ghimbav, Predeal , Râșnov, Zărnești) și 11 comune (Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan). Polul de Creștere Brașov are o populație de peste 400.000 de locuitori, și o suprafață de 139.628 ha. În cadrul Polului de Creștere a fost înființată Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov. În zona de influență a zonei metropolitane / polului de creștere Brașov se regăsesc și localități din județul Covasna, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, Orașul Întorsura Buzăului, Comuna Chichiș și Comuna Ozun Analiza privind evoluția populaţiei în Polul de Creștere prevede o creştere a populaţiei totale de la 472.341 în 2014 la 495.515 în 2030, dar cu o evoluție neechilibrată între toate localitățile competente. Proiectul Autostrada Transilvaniei, în construcție, va avea ca punct important de intersecţie, de interes major pentru municipiul Braşov, Drumul Naţional 1 între localităţile Ghimbav şi Codlea. Există în construcție Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Construcţia viitorului aeroport la Ghimbav va duce la extinderea infrastructurii de transport în zona Braşov – Ghimbav – Râşnov”, arată documentația din SEAP.

Potrivit autorităților brașovene, la sfârșit de săptămână și în vacanțele de vară și iarnă, sunt aprox. 50 000 turiști/zi: „O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan”.

Sursa foto: Facebook / Aeroport Brașov

Comentarii

  1. Vai mama ei de Primărie!
    Plină de incompetenți si frpturisti!
    😵
    Este clar ca proiectul este prost făcut!
    Și cei care concep sau fac documentatiile sunt mândri de competență lor!
    Eu citesc asa:
    Cineva din Primarie e interesat sa meargă licitația.
    Cum o fi , caşcaalul sa vina!
    România este țara studiilor de fezabilitate gresite, a proiectelor fundamentate pe aiureli nicidecum pe oportunitatea investitiei.
    Primăria Brașov e doar un exemplu.
    😲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *