Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis spre publicare în SEAP anunțul licitației pentru achiziția a 12 rame electrice cu hidrogen finanțate prin PNRR. Trenurile pe bază de pile de combustie cu hidrogen vor circula exclusiv pe linii neelectrificate pe distanțe mici și medii, precum linia spre Otopeni, București – Târgoviște sau București – Pitești, notează ARF. Cele 12 trenuri cu hidrogen costă 174 de milioane de euro, potrivit Notei de Fundamentare, dar întreținerea, reparațiile și alimentarea cu hidrogen pentru o perioadă de 30 de ani aproape un miliard de euro.
„ARF lansează în licitație achiziția prin PNRR a 12 automotoare electrice pe hidrogen. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că azi, 30.09.2022, a transmis în SICAP anunțul de participare aferent proiectului de investiții „Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”, arată anunțul licitației.
După finalizarea procedurii de verificare ex-ante a ANAP, anunțul va putea fi consultat atât în platforma europeană de licitații (TED), cât și în cea națională (SICAP). Astfel, prin acest obiectiv de investiții, ARF dorește să achiziționeze cele 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen.
Menționăm că aceste automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești, București – Otopeni, București – Târgoviște), atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.
Programul propus este de mers cadențat, la 30 de minute pe linia Gara de Nord-Otopeni respectiv la o oră pe rutele de la București la Pitești și Târgoviște.