Trenuri noi în România : ARF a lansează o nouă licitație pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale/Valoarea estimată : între 3 și 4 miliarde lei

CFR Calatori

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis spre publicare în SEAP anunțul pentru o nouă licitație prin care se intenționează achiziția a 62 de trenuri electrice, Regio – de scurt parcurs. Este practic, o nouă licitație pe care instituția din subordinea ministerului transporturilor (acum condusă de Ștefan Roșeanu) o organizează în ultimii ani, la prima fiind pierduți trei ani degeaba.

Cele 62 de trenuri electrice noi au un cost estimat între 3 și 4 miliarde lei (cost care va include și mentenanța pentru max. 30 de ani), a transmis ministrul Grindeanu. Săptămâna trecută, ministerul de resort a prezentat un proiect pentru reactualizarea bugetului necesar pentru cumpărarea a 99 de rame electrice noi, 62 unități regionale și alte maximum 37 deja atribuite Alstom, suma totală fiind de 4,8 miliarde lei din care 2,7 miliarde cele 62 de rame respectiv 2 miliarde pentru cele 37 de unități.

Cele 62 de rame regionale vor fi distribuite în trei regiuni, explică Grindeanu : ,,Licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată! Astăzi, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis, spre publicare în SICAP, anunțul de participare așteptat de ani de zile.

Este încă un pas spre modernizarea condițiilor de călătorie cu trenul în România pe rutele de navetă în zona marilor orașe. Vor fi înlocuite astfel trenurile electrice învechite și automotoarele diesel care sunt folosite în prezent.
Achiziția, finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României, este împărțită în 3 loturi și acoperă câte o regiune a țării:
Lotul1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava.
Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița.
Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat.
Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei.
În contractul- cu o valoare estimată cuprinsă între 3 miliarde de lei și 4 miliarde de lei (fără TVA)- este prevăzută inclusiv asigurarea reparației și întreținerii celor 62 de trenuri.”
,,Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din : – prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă, – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani” – specificații tehnice trenuri RE -R
Alte achiziții de trenuri noi
ARF a organizat o consultare de piață pentru 40 de trenuri de hidrogen și cu baterii.

 

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Comentarii

  1. Peste sau 6 ani vor fi reportaje cu trenurile acestea care se degradeaza mai ales ca nu sunt utiluzate.
    Din lipsa caii ferate pe care sa circule!
    😡

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.