Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

5.Close-up View of the TBM Cutting Head

În inima Munților Carpați din România, AKTOR Construction execută unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din regiune, care va transforma legătura feroviară dintre Brașov și Sighișoara. Acest proiect revoluționar, parte a Coridorului Rin-Dunăre, va moderniza ruta de transport prin România, conectând țara mai eficient la rețeaua europeană. Utilizarea inovatoare de către AKTOR a mașinilor de forat tuneluri (TBM) reprezintă un salt înainte în tehnologia de inginerie și construcție din regiune.

Iată o privire mai atentă asupra progresului prin imagini senzaționale și cifrele din spatele succesului proiectului.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Foto 1 & 2: Începutul călătoriei TBM Eleni

TBM Eleni a început să foreze în martie 2024 și a depășit 530 de metri la jumătatea lunii septembrie, croindu-și cale prin terenul muntos.

Foto 2: TBM Varvara în acțiune

Varvara a pornit în mai 2024 și a forat deja peste 350 de metri până la jumătatea lunii septembrie, dând un nou avânt acestei inițiative cu două tuneluri gemene. Acum, ambele TBM-uri sunt adânc în munte, „lăsând” în urmă tuneluri impecabile.

Împreună, aceste mașini sculptează munții pentru a construi o pereche de tuneluri cu o lungime de 6,9 kilometri fiecare, scurtând considerabil traseul feroviar dintre Racoș și Apața. Aceste două tuneluri fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, inclusă în Coridorul Rin-Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.

Excelență în inginerie – Puterea TBM-urilor

Foto 3: Vedere de aproape a frontului de tăiere TBM

Cele patru TBM-uri proiectate la comandă pentru acest proiect sunt printre cele mai avansate din categoria lor. Aceste utilaje EPB (Earth Pressure Balance), cunoscute pentru siguranța și precizia lor, taie prin rocă solidă într-un ritm mediu de până la 10-15 metri pe zi, odată ce sunt complet operaționale.

Foto 4: Instalarea inelelor de beton

15.714 inele de beton prefabricate (aproximativ 110.000 de segmente) vor fi utilizate pentru a acoperi tunelurile cu un volum de beton de 280.000 de metri cubi. Fiecare inel formează coloana vertebrală a acestor tuneluri cu diametrul interior de 8,6 metri, asigurând stabilitatea pe măsură ce TBM-urile înaintează. Diametrul exterior al tunelurilor este de 9,4 m.

Precizie și progres – forare și nu numai

Alexandra și Konstantina, gata de forare

Alte două TBM-uri, Alexandra și Konstantina, sunt pregătite să înceapă forarea pe perechea nordică de tuneluri de lângă Homorod. Aceste utilaje, care în prezent sunt supuse testelor finale, vor adăuga încă 5,1 kilometri de tunel fiecare, sporind și mai mult capacitatea liniei de cale ferată.

Foto 6: Inima operațiunii – centrul de comandă și centrul tehnologic

TBM-urile reprezintă în sine o tehnologie inovatoare de forare a tunelurilor. În plus, AKTOR utilizează și alte tehnologii de ultimă oră, inclusiv sistemul TBM HK CONNECTED pentru controlul de la distanță al tuturor funcțiilor operaționale ale TBM-ului, sistemele VMT pentru navigarea precisă a TBM-ului și monitorizarea automată și în timp real a convergențelor și a tensiunii din tuneluri în timpul construcției acestora. Acestea asigură o forare eficientă și precisă, chiar și în terenuri dificile.

AKTOR Construction este membră a Grupului Intrakat, lider în sectorul construcțiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-private (PPP), surselor regenerabile de energie (RES), stocării energiei, dezvoltării imobiliare, proiectelor de mediu și tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezență semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa din Atena din 2001.

***

Urmăriți AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: