Twitter ar putea pierde 32 de milioane de utilizatori în doi ani după preluarea lui Elon Musk

elon musk, spacex, tesla, miliardar american, twitter, retea de socializare Sursa foto: OLIVIER DOULIERY / AFP

Potrivit unei estimări, se așteaptă ca peste 30 de milioane de utilizatori să părăsească Twitter în următorii doi ani, pe măsură ce cresc îngrijorările legate de problemele tehnice și de conținutul ofensator după preluarea de către Elon Musk, scrie The Guardian.

Numărul utilizatorilor lunari la nivel global ar urma să scadă cu aproape 4% anul viitor și cu 5% în 2024 – peste 32 de milioane în total – în primele scăderi anuale prevăzute de agenția de cercetare de piață Insider Intelligence de când a început să urmărească platforma de socializare în 2008.

„Nu va exista un eveniment catastrofal care să pună capăt Twitter”, a declarat un analist principal la Insider Intelligence, Jasmine Enberg. „În schimb, utilizatorii vor începe să părăsească platforma anul viitor, pe măsură ce vor deveni frustrați de problemele tehnice și de proliferarea conținutului plin de ură sau a altor conținuturi neplăcute.

„Personalul scheletic al Twitter, care lucrează non-stop, nu va fi capabil să contracareze problemele de infrastructură și de moderare a conținutului platformei.”

Raportul său anticipează că Twitter va pierde mai mulți utilizatori în SUA, cea mai mare piață a sa, decât în orice altă țară, numărul acestora scăzând cu 8,2 milioane în următorii doi ani. Până la sfârșitul anului 2024, se preconizează că numărul de utilizatori din SUA va scădea la 50,5 milioane, cel mai scăzut nivel din 2014 încoace, pe măsură ce Twitter devine „mai instabil și mai puțin plăcut”.

În Marea Britanie, Twitter va pierde aproximativ 1,6 milioane de utilizatori în următorii doi ani, ajungând la o bază de 12,6 milioane, potrivit Insider Intelligence.

Aceasta prezice că, deși utilizatorii dezamăgiți care părăsesc platforma vor apărea în toate categoriile demografice de vârstă, cea mai mare concentrație de plecări va veni din partea grupurilor de vârstă sub 25 de ani și peste 45 de ani, care „nu sunt la fel de loiali și sunt mai puțin dispuși să tolereze o experiență degradantă”.

În noiembrie, compania de cercetare și-a redus cu 40% perspectivele de creștere a veniturilor din publicitate ale Twitter în acest an.

„Principalul obiectiv al lui Musk în 2023 va fi pornirea motorului de venituri al Twitter, după ce a pierdut mulți dintre cei mai mari agenți de publicitate și o lungă coadă de alți agenți de publicitate care au renunțat în mod discret la platformă”, a spus aceasta.

Sursa foto: OLIVIER DOULIERY / AFP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *