Uniunea Europeană a interzis marca „TurkAegean” pentru campaniile turistice turceşti, în urma unei solicitări a Greciei. Atena a intentat un proces împotriva utilizării sloganului, susţinând că marca „TurkAegean” reflectă ambiţii geopolitice. Suveranitatea teritorială în Marea Egee a fost o problemă controversată între Grecia şi Turcia, ale căror economii se bazează foarte mult pe turism, relatează POLITICO, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO) a anulat marca ce fusese înregistrată de Organizaţia Turistică Turcă pentru a fi utilizată în cadrul UE, potrivit unei hotărâri anunţate de presa elenă.

Deşi ambele state sunt aliate în cadrul NATO, Atena şi Ankara sunt în dezacord de zeci de ani cu privire la o serie de subiecte, cum ar fi Ciprul, frontierele maritime şi revendicările asupra platoului continental.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Suveranitatea teritorială în Marea Egee a fost o problemă controversată între cele două ţări vecine, ale căror economii de vară se bazează foarte mult pe turism.

Marca „TurkAegean”, înregistrată iniţial de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al UE în decembrie 2021, a declanşat o reacţie de respingere din partea politicienilor eleni de top în vara următoare, după ce Turcia a lansat campania turistică „Coasta fericirii turceşti”.

Grecia a intentat un proces împotriva utilizării sloganului, susţinând că marca „TurkAegean” reflectă ambiţii geopolitice.

„Ne afirmăm drepturile cu toată forţa şi prin toate mijloacele legale”, a comentat vineri seara ministrul elen al dezvoltării, Takis Theodorikakos.

Autorităţile turce au acum la dispoziţie două luni pentru a contesta decizia EUIPO şi patru luni pentru a prezenta în scris motivele contestaţiei.

Între timp, Comisia de judecată şi apel în materie de mărci comerciale a Oficiului Statelor Unite pentru brevete şi mărci comerciale (USPTO) a solicitat Turciei clarificări suplimentare cu privire la alegerea termenului „TurkAegean”, potrivit ziarului grec Kathimerini. Turcia ar fi primit un termen de 20 de zile pentru a furniza agenţiei americane clarificările solicitate.

Experţii anticipează că soluţionarea acestui caz ar putea dura încă 2-3 ani.