Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a găzduit joi o întâlnire a directorilor din sectorul auto, a sindicatelor şi a grupurilor de interese, pentru a dezbate modul în care pot fi ajutaţi producătorii auto din UE să-şi electrifice flotele şi să concureze mai bine cu rivalii din China şi SUA, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sectorul auto, afectat anul trecut de închideri de fabrici şi concedieri, inclusiv 54.000 de pierderi de locuri de muncă în rândul furnizorilor auto, se confruntă cu ameninţarea taxelor vamale suplimentare din SUA şi dependenţa de China pentru minerale critice şi baterii.

La „dialogul strategic” de joi au participat 22 de jucători cheie, inclusiv şefii BMW, Mercedes-Benz, Renault, Robert Bosch şi Forvia.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Forvia, al treilea mare furnizor de componente auto din Europa, a informat că este încurajat de concentrarea Comisiei Europene pe sectorul auto şi a numit întâlnirea un prim pas bun, dar speră să vadă rezultate.

Şefii companiilor auto vor ca UE să renunţe la potenţialele amenzi pentru producătorii auto ale căror flote nu îndeplinesc obiectivele privind emisiile de CO2 anul acesta.

Şeful Renault, Luca de Meo, a estimat că acestea ar putea ajunge la 15 miliarde de euro pentru producătorii auto europeni. Cota de piaţă a vehiculelor electrice (EV) în Europa a scăzut anul trecut la 13,6%, după ce Germania a oprit abrupt subvenţiile pentru achiziţiile EV.

Producătorii auto europeni pot alege să îndeplinească obiectivele reducând producţia de maşini cu motoare pe benzină şi motorină sau cumpărând credite de la Tesla sau competitorii chinezi, au declarat pentru Reuters surse din industrie.

Liderii hub-urilor de producţie auto din Germania, Italia şi Cehia au cerut Bruxelles-ului să renunţe la amenzi sau să le calculeze pe o perioadă mai mare. Oficialii Comisiei Europene au indicat o anume flexibilitate dar nu au cedat.

În industria auto din Europa sunt peste 13 milioane de angajaţi, iar sectorul contribuie cu aproximativ 7% la economia UE.