Comisia Europeană vrea să reglementeze noile spații digitale: comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, consideră că viitoarea funcționare a așa-numitului „metavers” ar trebui să fie supusă unui control mai atent, transmite Digi24, citând un interviu pentru Politico Europe. Comisarul spune că planurile de a crea un mediu al realității virtuale atotcuprinzător reprezintă noi provocări pentru autoritățile de reglementare în domeniul antitrust.
„Metaversul va aduce cu sine noi piețe și o serie de afaceri diferite. Va exista o piață în care cineva ar putea avea o poziție dominantă”, a declarat Vestager într-un interviu exclusiv pentru Politico Europe, precizând că în acest spațiu virtual „se vor întâmpla lucruri pe care trebuie să le putem urmări”.
Metaversul a devenit sinonim cu planurile mărețe ale companiei Meta (fostul Facebook – n. red.) de a crea spații virtuale comune, permițând utilizatorilor să interacționeze, să lucreze, să se joace și să consume într-un mediu digital captivant, care copiază multe dintre obiceiurile noastre din lumea reală.
Și alte companii testează piața, iar comercianții fac deja pariuri în ceea ce privește potențialul economic al acestui spațiu virtual, Walmart, Hyundai, H&M, Zara sau Nike numărându-se printre companiile care s-au arătat interesate de noile oportunități virtuale.
De altfel, în cadrul influentului salon de Tehnologie din Statele Unite CES, anul acesta, la început de ianuarie, conversația s-a concentrat în mare parte pe “metavers”, care se referă la eforturile de a combina tehnologiile de realitate virtuală și augmentată într-un nou tărâm online, notează CNN Business, care face o trecere în revistă a trendurilor din domeniu.