UMB a primit 317 milioane de lei în plus la contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii A0 București Nord. Tronsonul dintre DN 1 și Autostrada A3 ar putea fi deschis luna viitoare, cu aproape un an înainte de termen

A 0 Nord Lot 2 UMB 30 august 2023

Constructorul român UMB a primit 317 milioane lei în plus la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A0 București Nord, tronson care ar putea fi deschis în octombrie, cu aproape un an înainte de termen. Deschiderea va fi, însă, una parțială, nu din cauza constructorului, ci a CNAIR care nu a semnat nici acum contractul pentru Lotul 1 (câștigător Asocierea Pizzarotti – Retter), iar lotul 3 Afumați – Cernica este de-abia în etapa de proiectare cu antreprenorul din China, nodul rutier de la Afumați – DN 2 fiind inclus în lotul 3.

CNAIR și firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 Corbeanca (DN 1) – Afumați (DN 2) în mai 2021 pentru 831 milioane lei, iar contractul a fost suplimentat într-o primă fază cu 23%, de la 831 milioane la un miliard lei, conform OUG 64/2022, și apoi cu încă 12,2%, de la un miliard de lei la 1,148 miliarde lei, conform informațiilor publicate duminică, 3 septembrie 2023, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice și pe care le-a consultat Economedia. Despre „Ordonanța UMB” și formula polinomială pe care a cerut-o Dorinel Umbrărescu, puteți citi aici.

Prin urmare, cel mai puternic constructor din România a primit pentru acest contract o majorare totală de 35%. UMB a început lucărrile pregătitoare în toamna anului 2020, dar Ordinul pentru Începerea Lucrărilor a fost emis în august 2021 cu 22 de luni durata de execuție.

„Aplicarea prevederilor OUG64/2022 cu modificările și completările aduse de OUG44/2023 si OUG66/2023, respectiv explicitarii modalității de utilizare a rezervelor de implementare pentru ajustare, fără suplimentare Preț Contract. 1. Introducerea în contract doar pentru activitatea de proiectare, a formului de ajustare a preturilor de la art. 17 alin. 8 lit d din OUG64/2022. 2. Precizare ca sumele afererente ajustărilor preţurilor rezultate sau care ar fi rezultat sau care vor rezulta din aplica formului iniţiale din contract nu se cuantifica si nici nu se deconteaza din Rezervele de implementare pentrut ajustare. Anterior AC a operat 2 modific in baza art 221 alin. 1 lit c) din Legea 98/2016: Act Adițional 1 : Suplimentare Pret Contract cu 191.341.750,268 lei fara TVA – Rezervă de implementare pentru ajustare cf OUG 64/2022; Înlocuire formulă de ajustare a preturilor din contract cu formula de la art. 31 alin 1 din OUG 64/2022 pentru restul rămas de executat la 11.05.2022. Act Adițional 2 : Suplimentare Rezerve de Implementare pentru ajustare cu 15% din valoarea ramasă de executat la 11.05.2022, iar Preț Contract majorat cu 124.788.098,001 Lei fara TVA”.




Comentarii

  1. Deci după ce că abia ne mișcăm să construim infrastructură, când totuși constructorul își dă silința și chiar face ceva, apare din senin un CNAIR, care îi dă la picioare constructorului și la plex și cerebel nouă celor de rând care așteptăm de zeci de ani să se facă ceva. Cine răspunde pentru această întârziere? CINE?

  2. Tot articolul este construit pe sumele adiționale la contractul de execuție , inducând ideea că acestea ar fi foarte mari și cumva ilegale . Sunt ilegale ? Să o spuneți clar !
    Sesizez o încercare voalată de discreditare a UMB , ba cu Cosma , ba cu Drulă , ba cu Pro Infrastructura .
    Publicați comentariul ? Nu cred !
    In rest , numai de bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *