UMB a primit Autorizația de Construire și pentru Lotul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești, tronsonul Colonești-Pitești. Ultimul lot al ,,Autostrăzii Ford” are o lungime totală de aproape 32 de kilometri (din care 5 kilometri drum de legătură) și o durată de execuție de 24 de luni. Constructorul a intrat în teren pe lotul 4 încă din martie, pentru lucrări de decopertare. UMB a finalizat lotul 2 Centurile Balș și Slatina ( 40 km.) și lucrează pe lotul 3 Valea Mare -Colonești (31 km.) pe care îl va deschide, cel mai probabil, la sfârșitul anului viitor, înainte de termen.
Valoarea contractului pentru lotul 4 este de 617 milioane lei, iar în Autorizație sunt aprobate lucrări de aproape 400 milioane lei pentru localitățile : Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni și Oarja din județul Argeș : ,,Miercuri, 10.08.2022, s-a emis autorizația de construire pentru tronsonul 4 (km 89+300 – km116+500) din drumul expres Craiova – Pitești și a drumurilor de legătură (km 1+340 – 5+000). Astfel, se autorizează execuția lucrărilor numai în culoarul expropiat prin Hotărârea nr. 469 din 11 iunie 2020. Amintim că această autorizație este în conformitate cu documentul de autorizare emis în prealabil de CTE CNAIR și valabilitatea ei se întinde pe toată perioada implementării proiectului. Valoarea lucrărilor autorizate este de 389.240.840,00 lei fără TVA.Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni, termen calculat de la data începerii efective a lucrărilor. Lucrările de artă, la podurile pentru drumul de legătură, la pasajul pentru nodul rutier, precum și cele de colectare și evacuare a apelor pluviale, hidotehnice și de siguranța circulației reprezintă o parte importantă din acțiunile ce urmează a fi executate conform acestei autorizații.” a transmis CNAIR.
Date Tehnice :
va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);
– acestora li se adaugă 28 de podețe;
– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);
– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;
– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului
Prima semnare a contractului pentru acest lot a fost în 2020 şi s-a făcut în urma unui Memorandum aprobat în Guvern, dar decizia a fost „întoarsă” la Curtea de Apel Bucureşti, care a admis o contestaţie, iar procedura de achiziţie a fost reluată. După o nouă reevaluare, UMB a fost desemnat câştigător la sfârşitul lunii iulie, valoarea estimată fiind de aproximativ 600 milioane lei.