Cu scopul de a promova produsele europene mai degrabă decât de a le boicota pe cele americane, un lanț danez de supermarketuri are o etichetă specială pentru bunurile din Europa. Măsura vine pe măsură ce mulți încearcă să protesteze față de obiectivul lui Trump de a controla Groenlanda, scrie Deutsche Welle.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grupul danez Salling a declarat că va adăuga o stea neagră pe etichetele electronice de preț pentru bunurile fabricate în Europa, pentru a permite consumatorilor să le aleagă în detrimentul produselor fabricate în Statele Unite.

Măsura vine în contextul în care mulți danezi doresc să protesteze împotriva politicilor președintelui american Donald Trump, în special împotriva obiectivului său declarat de a aduce teritoriul autonom danez Groenlanda sub controlul SUA – fie prin cumpărare, fie, eventual, prin forță.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Furia crescândă a consumatorilor față de Trump

Grupul Salling, cel mai mare grup alimentar din Danemarca și operatorul marilor supermarketuri Bilka, Fotex și Netto, a declarat că a primit solicitări din partea clienților care doresc să cumpere mărci europene mai degrabă decât echivalentele lor din SUA.

„Ușurăm cumpărăturile pentru mărcile europene”, a scris directorul general Anders Hagh pe platforma de rețea LinkedIn, împreună cu o fotografie care arată cum vor arăta stelele pe panourile de prețuri din supermarketuri.

Hagh a declarat că, pentru a le permite clienților să aleagă, „vom introduce un nou marcaj pe etichetele noastre electronice de preț în Bilka, Fotex și Netto în cursul lunii martie, unde o stea mică va arăta dacă marca este deținută de o companie europeană”.

Hagh a negat că mișcarea implică un boicot al produselor americane.

„Vom continua să avem pe rafturi mărci din întreaga lume și va fi întotdeauna la latitudinea clienților să aleagă”, a scris el. „Noua etichetă este doar un serviciu suplimentar pentru clienții care doresc să cumpere produse cu mărci europene”.

Posibilă tendință europeană pe fondul sentimentului anti-Trump

Alți comercianți cu amănuntul din Danemarca au redus cantitatea de produse americane de pe rafturile lor, în timp ce consumatorii danezi evită din ce în ce mai mult tot ceea ce poartă eticheta „Made in the United States”, potrivit ziarului digital NordiskPost.

Experții spun că forumurile de consumatori din alte părți ale Europei iau, de asemenea, în considerare utilizarea puterii de cumpărare pentru a transmite un mesaj politic în semn de protest față de politicile administrației Trump.

Acest lucru se întâmplă în contextul în care Trump amenință să declanșeze un război comercial cu UE prin impunerea unor tarife ridicate pentru unele dintre produsele sale, susținând fără dovezi că blocul a fost creat „pentru a înșela Statele Unite”.