Un microcar electric importat din China poate să coste de aproape trei ori mai mult în România. Explicațiile unui importator de mașini

Baw masina Sursa foto: Wikimedia Commons / Kevauto

Un microcar electric importat din China poate ajunge să coste aproape de trei ori mai mult în România, potrivit Valentinei Cabuz, cofondatoare și director comercial la importatorul și vânzătorul de vehicule electrice RDB Eco, citată de TechRider.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Întrebată cum un model popular de microcar electric vândut în România costă 6.100 de euro în China, iar în România se vinde, în afara programului Rabla Plus, cu 16.000 de euro, Cabuz a răspuns, într-un interviu pentru TechRider, că este vorba de o combinație de factori, precum brandul sub care este oferit, costul transportului, investițiile în marketing, dar și serviciile de after-sales.

„Unu, dacă ai un brand și el are o anumită notorietate pe piața internațională, automat prețul acestui bun va crește. Cunosc foarte bine procesul de achiziție și, de multe ori, un cuptor, o mașinuță sau orice produs – dacă apare un anumit brand pe cuptorul respectiv sau mașinuța respectivă – brandul adaugă undeva la plus 30% din valoarea produsului”, a declarat Cabuz.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Costuri și servicii suplimentare

Potrivit ei, transportul, acum, este undeva la 5.000 de dolari pe container. Ea a adăugat că au fost momente în care a fost și 8.000 de dolari. „În pandemie a fost și 19.000 de dolari. Cel mai scump container pe care l-am book-uit”, a mai spus reprezentanta RDB Eco.

Ea a adăugat că prețul final la care un vehicul este vândut pe piața locală este influențat, de asemenea, de partea de marketing și de serviciile after-sales. „Pentru că este foarte important să ne gândim, atunci când ne cumpărăm un vehicul, cum îl reparăm. Este foarte ușor să-ți achiziționezi un produs și îi sfătuiesc mereu pe clienții noștri să nu se uite doar la preț, ci să se gândească ce fac și ulterior, pentru că și asta e important. Și eu cred că brandul respectiv oferă un service de înaltă calitate”, a mai spus Valentina Cabuz.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.