Un milion de călători la doi ani de la inaugurarea „Trenului de Otopeni”, prima linie de tren metropolitan din România

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Peste un milion de călători au folosit trenul dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni în cei doi ani de la inaugurare, a anunțat vineri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Linia de tren (simplă și neelectrificată) construită până la Aeroportul Otopeni a devenit primul traseu de tren metropolitan din România, cu 72 de trenuri non-stop la o cadență de aproximativ 40 de minute. Pe această linie urmează să fie introduse noile trenuri cu hidrogen pe care vrea să le cumpere Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară. În primul an de la deschidere, trenul de Otopeni a avut 300.000 de călători, iar anul acesta 700.000, mai mult decât dublu față de 2021, a explicat Scrioșteanu.

„1.000.000 PRIMUL MILION

În 2 ani de la deschiderea liniei feroviare Gara de Nord București – Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, peste 1.000.000 de călători au folosit această rută, prima rută de tren metropolitan din România: aproximativ 300.000 călători în anul 2021 și 700.000 călători în anul 2022.

Mă bucur că succesul acestei investiții confirmă ceea ce am spus în repetate rânduri, și anume: renașterea transportului feroviar de călători poate și va începe cu trenurile metropolitane, iar cea mai bună soluție pentru rezolvarea traficului din zona București-Ilfov, precum și a altor zone metropolitane, o reprezintă transportul în comun, în special cel de mare capacitate, inclusiv feroviar.

Cu ajutorul Primăriei Mogoșoaia, am creat pe această rută un punct de oprire – Parc Mogoșoaia, care este un exemplu de bună practică în ceea ce privește constituirea unui parteneriat între o autoritate locală și compania de cale ferată în scopul implementării proiectelor de infrastructură feroviară.

Mai mult, după introducerea trenului metropolitan, am implementat, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, prin domnul președinte Hubert Thuma și cu ADITPBI, o serie de acțiuni menite să crească atractivitatea liniei și numărului de călători, introducând biletul integrat metropolitan pentru transportul de suprafață (autobuz, tramvai, troleibuz) + metrou + tren, care constă în utilizarea unui singur abonament ce permite călătorii nelimitate atât pentru transportul public de suprafață, cât și pentru metrou și tren (ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni).

De asemenea, am continuat împreună și realizarea unei strategii integrate de transport metropolitan, în care coloana vertebrală să fie calea ferată. Este vorba despre 16 rute: 5 trenuri urbane, 1 tren „orbital” și 10 trenuri metropolitane”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Linia de tren Gara de Nord – Otopeni a fost deschisă în decembrie 2020 după o investiție CFR Infrastructură de aproape 100 milioane de euro. CFR Călători operează 62 de automotoare, în timp ce Transferoviar are 10 trenuri.

CFR Infrastructură cauta anul trecut soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia „saturată” București – Pajura – Mogoșoaia: „Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini, însă licitația a fost anulată. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent. Zilnic, pe ruta Bucureşti – Otopeni, parte şi a Magistralei cu linie simplă spre Urziceni, circulă 72 de trenuri dus-întors, garniturile având rang inferior, Regio, deci trebuie să aştepte trecerea trenurilor cu prioritate InterRegio.  Între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni primii 18 kilometri reprezintă linie dublă electrificată (până la Odăile), în timp ce ultimii trei kilometri linie simplă. Durata călătoriei este cuprinsă între 20 şi 25 de minute”.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Bine, f bine, dar prețul unui bilet e ridicol. 5 lei. Un taxi/uber îți ia MINIM 50 de lei până la gară. Ar trebui să fie 15-20 de lei, ca să fie sustenabil, să nu mai plătim subvenții doar ca să dea bine politic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *