Grupul maghiar AutoWallis a anunțat că a încheiat un acord pentru a aduce pe piața din România, alături de alte 7 pieței, brandul chinez de vehicule comerciale Farizon. Parte a grupului Geely, acesta va fi prezent inițial pe piața românească prin modelele V6E si SuperVan.
AutoWallis va fi distribuitor exclusiv în 8 țări din Europa Centrală și de Est al mărcii Farizon de vehicule comerciale fabricate de Geely Auto Group. Țările respective sunt Austria, Republica Cehă, Croația, Polonia, România, Slovacia și Slovenia, precum și Ungaria.
Distribuția mărcii Farizon va începe în a doua jumătate a anului 2024, începând cu modelele V6E și SuperVan, a spus Andrew Prest, șeful unității de afaceri de distribuție a AutoWallis. În cele 8 țări în care AutoWallis va comercializa marca Farizon, în 2023 au fost înmatriculate 176.839 de vehicule comerciale ușoare, piața poloneză reprezentând o treime. În ceea ce privește această cifră, el a subliniat că acordul are o importanță strategică, deoarece AutoWallis a distribuit până acum doar piese în Polonia: pasul actual va oferi o bază pentru prezența grupului pe o piață importantă, unde au fost vândute 576.850 de vehicule noi în 2023.
Farizon, lansată în 2016 și deținută de Geely Auto, este o marcă de vehicule comerciale din China care oferă vehicule comerciale grele și ușoare și autobuze, precum și primul camion greu M100 din lume care funcționează pe bază de metanol. După Asia, marca a intrat pe piețele internaționale și este prezentă în prezent în America de Sud, Orientul Mijlociu și Asia de Sud-Est, iar în 2024 a început expansiunea europeană.
În ceea ce privește acest acord, Gábor Ormosy, directorul general al grupului AutoWallis, a declarat că AutoWallis a fost printre primii care au încheiat parteneriate cu mărci chinezești precum BYD și MG. Compania explorează în permanență alte oportunități de dezvoltare a afacerilor, cu scopul de a continua să crească acoperirea grupului în 16 țări și de a extinde gama de mărci pe care le oferă – care, împreună cu Farizon, vor fi acum 24 – care pot determina perioada următoare atât în ceea ce privește creșterea vânzărilor, cât și generarea de profit.