Ungaria: Vânzările din supermarketuri au scăzut, pe fondul inflației ridicate

supermarket, cumparaturi Sursa foto: Pixabay

Supermarketurile ungare au înregistrat în noiembrie 2022 o diminuare interanuală de 8,6% a volumului de vânzări, a anunţat, vineri, Oficiul Central de Statistică din Ungaria, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.

În luna menţionată, în Ungaria a fost înregistrată cea mai ridicată rată a inflaţiei din Uniunea Europeană (UE), de 22,5%, ceea ce a avut un impact direct în scăderea vânzărilor.

Ungurii au economisit în cazul unor produse precum, de exemplu, medicamentele (minus 5,1%), dar au cheltuit mai mult pe îmbrăcăminte (plus 13%) şi articole second hand (plus 8,6%).

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Potrivit KSH, în pofida scăderii volumelor de vânzări, comercianţii au înregistrat o creştere a veniturilor cu 1,7%, datorită inflaţiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Guvernul ungar a introdus un preţ plafonat la o serie de alimente, printre care carnea de porc şi pui, ouăle şi cartofii, pentru a atenua efectul inflaţiei.

Aceste măsuri au fost însă criticate de unii economişti, care consideră că supermarketurile compensează aceste reduceri prin scumpirea altor produse.

Guvernul a decis să extindă plafonarea preţurilor până în primăvară, în timp ce comercianţii au cerut, săptămâna trecută, să o anuleze, deoarece deja generează pierderi importante pentru magazinele cu amănuntul, care nu pot finanţa preţurile reduse.

Banca Centrală a Ungariei a estimat că inflaţia de două cifre se va menţine cel puţin până la finele lui 2023.