Următoarea mare problemă a companiei aeronautice Boeing ar putea fi o grevă a 32.000 de angajați (CNN)

Boeing-737-max-8 Foto: airline-suppliers.com

La sfârșitul acestei luni, Boeing ar putea adăuga pe lista de probleme o grevă a 32 000 de lucrători, transmite CNN Business.

Contractul dintre Boeing și International Association of Machinists expiră la 12 septembrie la ora 23:59 PT. În lipsa unui nou contract, muncitorii care construiesc avioanele Boeing în statul Washington vor declanșa prima grevă a companiei din ultimii 16 ani. Iar în acest moment, șansele de a ajunge la un acord nu par bune, potrivit șefului sindicatului local.

Jon Holden, președintele districtului 751 al IAM, a declarat săptămâna trecută pentru CNN: „Suntem departe unul de celălalt în ceea ce privește toate problemele principale – salarii, asistență medicală, pensionare, timp liber”. „Continuăm să lucrăm la această problemă, dar a fost greu să o rezolvăm”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Este doar cea mai recentă dintr-o serie de probleme grave și foarte mediatizate ale unei companii care s-a confruntat cu accidente mortale cauzate de un defect de proiectare al celui mai bine vândut avion al său, cu acuzații că a pus profiturile și viteza de producție mai presus de calitate și siguranță, cu scăderea vânzărilor de avioane, cu un acord de recunoaștere a vinovăției la acuzațiile penale de înșelăciune a autorităților de reglementare și cu pierderi financiare masive acoperite de niveluri ridicate ale datoriilor.

Ambele părți spun că doresc să ajungă la un acord fără grevă. Însă furia membrilor de rând ai sindicatului față de recentele concesii contractuale și față de dificultățile întâmpinate de compania odinioară mândră ar putea face ca atingerea acestui acord în timpul scurt rămas să fie o misiune dificilă.

„Continuăm să negociem cu bună credință, concentrându-ne asupra subiectelor care sunt importante pentru angajații noștri și familiile lor”, se arată într-o declarație a Boeing.

„Suntem încrezători că putem ajunge la un acord care să echilibreze nevoile angajaților noștri și realitățile de afaceri cu care ne confruntăm ca societate”.Dar Holden a spus că orice acord care poate câștiga sprijinul rândurilor trebuie să recupereze o parte din concesiile la care sindicatul a renunțat în două acorduri anterioare din 2008.

Ambele discuții au fost prelungiri ale contractelor, mai degrabă decât negocieri pentru noi acorduri.În ambele cazuri, sindicatul s-a simțit obligat să accepte concesii, inclusiv plăți mai mari din partea membrilor pentru asigurarea de sănătate și pierderea planurilor de pensii tradiționale, în caz contrar riscând să piardă mii de locuri de muncă.
Boeing amenința să construiască fabrici nesindicate pentru producția modelelor 737 Max și 777X. Boeing, care deține o fabrică nesindicalizată de 787 Dreamliner în Carolina de Sud, a renunțat la planurile privind aceste fabrici suplimentare nesindicate ca parte a acestor acorduri.

Boeing intră în aceste discuții cu un nou director general, Kelly Ortberg, care și-a început activitatea la 8 august. Acesta a emis o declarație conform căreia dorește să „restabilească relația noastră” cu sindicatul, după ce s-a întâlnit cu Holden și cu alți lideri sindicali în prima sa săptămână de activitate. Dar Holden a declarat că nu a observat nicio diferență în poziția Boeing la masa negocierilor.

Predecesorul lui Ortberg, fostul CEO Dave Calhoun, a declarat, de asemenea, investitorilor în luna iulie că intenția Boeing este de a evita o grevă și a părut să semnaleze că ar fi dispus să plătească ceea ce este necesar pentru a evita o încetare a lucrului.

„Știm că solicitările salariale vor fi mari”, a spus el. „Nu ne este teamă să ne tratăm bine angajații în acest proces. Așadar, vom face tot ce ne stă în putință pentru a nu avea o grevă.”

Compania a declarat că salariile membrilor IAM au crescut cu 60% în ultimii 10 ani, datorită creșterilor salariale generale, ajustărilor în funcție de costul vieții și plăților de stimulare.Dar sindicatul este încă supărat din cauza concesiilor anterioare.
Sindicatul solicită, de asemenea, îmbunătățirea timpului liber și garanții mai bune privind locurile de muncă, astfel încât să nu se confrunte din nou cu amenințarea de a pierde locuri de muncă în favoarea uzinelor nesindicate.

„Nu putem trece printr-o altă perioadă în care, peste un an sau doi, locurile noastre de muncă sunt amenințate”, a declarat Holden,

Numeroase sindicate, inclusiv Teamsters la UPS și sindicatul United Auto Workers la GM, Ford și Stellantis, au obținut creșteri salariale de două cifre în cadrul recentelor acorduri sindicale. Dar, în aceste cazuri și în multe altele, au negociat cu companii care înregistrau profituri record și dispuneau de resurse suficiente pentru a satisface cererile sindicale.

În schimb, problemele de la Boeing au dus la pierderi operaționale de bază de 33,3 miliarde de dolari în cursul ultimilor cinci ani, forțând compania să se îndatoreze foarte mult. Această datorie riscă să fie retrogradată la statutul de obligațiune de tip junk bond, însă Holden insistă că sindicatul are încă o pârghie în aceste discuții.

În ciuda problemelor sale, Boeing este în continuare o forță majoră în economia SUA, iar închiderea sa va avea un impact de mare amploare. Dincolo de cei 32 000 de membri de sindicat din cei aproape 150 000 de angajați americani, compania își estimează propriul impact economic la 79 de miliarde de dolari, susținând 1,6 milioane de locuri de muncă directe și indirecte la peste 9 900 de furnizori răspândiți în toate cele 50 de state.

Dar, poate mai important, Boeing este unul dintre cei doi mari furnizori de avioane comerciale pentru industria aeronautică. Iar industria se confruntă deja cu livrările întârziate ale Boeing, care nu pot fi reluate până când nu rezolvă problemele legate de siguranța și calitatea avioanelor sale.„Ei nu au spus că nu își pot permite propunerile noastre”, a spus el.„Ele sunt rezonabile.Suntem într-o poziție dificilă din cauza deciziilor pe care le-au luat de a continua să crească dividendele și răscumpărările de acțiuni, reducând cercetarea și dezvoltarea. Au fost paralizați pentru a lansa un nou avion. Din cauza acestor decizii și a prăbușirilor suntem în această poziție.”

Unul dintre obiectivele de negociere ale sindicatului este de a obține un reprezentant al sindicatului în consiliul de administrație al Boeing, care a fost criticat dur pentru numeroasele probleme ale companiei.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: