USR îl acuză pe primarul Emil Boc că întârzie semnarea contractului de 9 miliarde de lei pentru metroul din Cluj/Primarul Boc susține că s-a temut de o contestație și în justiție și anunță semnarea contractului până pe 15 iunie

Gulermak Metrou Istanbul

Primarul Clujului, Emil Boc întârzie ilegal semnarea contractului pentru Magistrala de metrou M 1 de la Cluj Napoca, susține USR prin fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. Potrivit Legii Achizițiilor Publice, Autoritatea Contractantă este ,,obligată” să semneze contractul după decizia administrativă a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), dar primarul Boc spune că a mai așteptat aproape patru săptămâni pentru a vedea dacă Dogus (Turcia) depune sau nu contestație și în instanță. Practic, după decizia CNSC din 7 aprilie care a respins contestația Dogus, Primăria trebuia să inițieze imediat procedurile pentru atribuirea contractului, mai ales că 300 de milioane de Euro sunt finanțare prin PNRR cu termen finalizare pentru 9 stații în august 2026 : ,,Metroul Cluj: proiect de 2 miliarde de euro care ar trebui să elimine ambutaiajele majore din trafic pe axa est-vest Florești – Cluj – Apahida. Are finanțare europeană prin PNRR, trebuie să fie gata până în 2026, însă nu are contract semnat pe o licitație lansată tocmai în martie anul trecut. Contractul TREBUIA semnat de 3 săptămâni conform legii, când a fost respinsă contestația depusă împotriva câștigătorului, însă Emil Boc nu se grăbește. ”Puteam semna contractul, dar am zis să nu mă reped să semnez. Am așteptat o decizie complet definitivă, o rezoluție a instanței”, ne spune primarul Clujului. Viitorul constructor a declarat ieri că încă nu a fost contactat de primărie. Este de-a dreptul dureros să vezi atâta lejeritate în aceste amânări cu săptămâni, luni, ani, în condițiile în care legea achizițiilor modificată în 2021 îl obligă să fie bun gospodar și să semneze contractul de lucrări imediat după prima decizie favorabilă în justiție. În anul 2021 săream în sus de bucurie la fiecare astfel de contestație respinsă în justiție și nu știam cum să semnăm mai repede contractele la Ministerul Transporturilor, să nu pierdem nicio secundă. Dar Emil Boc pare că are tot timpul din lume.” -Horațiu Cosma.

Pe de altă parte, Boc spune că a fost precaut fiind cel mai mare contract de infrastructură din România și dă asigurări că va fi semnat până pe 15 iunie : ,,Acest proiect este în grafic, în momentul de față din toate punctele de vedere. Mă bucur că soluția Primăriei a fost menținută de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Potrivit legii, imediat după decizia CNSC, eu aș fi putut semna contractul, dar având în vedere că este cel mai mare proiect de infrastructură din România după ’89, ca valoare, am zis că nu mă reped până când decizia rămâne complet definitivă. Adică, dacă s-ar fi depus o plângere, aș fi așteptat rezoluția instanței. Noi, până la finalul acestei săptămâni, vom ști dacă mai există sau nu vreo contestație depusă în instanță. Și după, de săptămâna viitoare, vom putea să contactăm firma și să începem procedura. Conform graficului cu Ministerul Transporturilor, noi trebuie să avem încheiat contractul până la mijlocul lunii iunie 2023, când se depune cererea de finanțare pe fonduri europene nr.3, iar în PNRR este acest jalon până în 15 iunie. Cu siguranță, până în 15 iunie contractul va fi semnat. Și dacă va fi vreo contestație, eu am dreptul să semnez contractul, instanța are 30 de zile pentru soluționarea contestației și tot mă încadrez. Eu am așteptat doar din precauție” Emil Boc, citat de monitorulcj.ro.

De asemenea, publicația locală cluj24.ro arată că Dogus nu va merge mai departe cu contestația în instanță după cum au declarat miercuri, reprezentanții casei de avocatură Nemeș – Voicu – Bilan din București, care i-a reprezentat pe cei de la Dogus.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus – Siemens. Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVADurata totală a contractului este de 96 de luni”, arată Primăria Cluj Napoca.

 

Comentarii

  1. Sa nu uitam ca USR e cel care a contestat acest proiect ani si ani la rand acum insa vine si ne spune ca Boc intarzie semnarea contractului. Ipocrizie maxima. Nu este cineva care sa poata demonstra ca afacut mai multe pentru Cluj Napoca decat Emil Boc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *